Вас перевели на ПОН: Як розібратися, якому тепер постачальнику та скільки платити?

Побутових споживачів газу, які були клієнтами газзбутів, а потім втратили постачальників, Нафтогаз почав забирати до себе як постійних клієнтів. 
 
Як розділити «старий» і «новий» борг за газ, якщо довго не передавали показники газу, та кому скільки платити? Чи обов’язково ставати клієнтом Нафтогазу? Чому Нафтогаз зібрався виставляти рахунки починаючи не з 1 червня, а на місяць раніше – з 1 травня? розповідає Kosatka.Media
 
Як розібратися, якому постачальнику скільки платити? 
 
Якщо ви акуратний споживач, який щомісяця передавав показники, то ви знаєте, скільки треба заплатити старому постачальнику, а скільки – ПОНу та Нафтогазу.  
 
У такому випадку все просто: за газ, який ви отримували до 30 квітня, слід розрахуватися зі старим постачальником. А рахунки, які отримаєте за травень, слід сплатити вже до ГК «Нафтогаз України».  
 
Мова йде про споживачів, які раніше отримували природний газ від 17 постачальників під брендом «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» і ТОВ «Одесагаз-Постачання» і робили оплати через 104.ua.  
 
Але що, якщо споживач довго не передавав показники лічильників та не знає, скільки точно отримав газу від старого постачальника, а скільки від ПОН/Нафтогазу? Як розділити «старий» і «новий» борг за газ, та скільки кому платити?
 
Роз’ясняє один із газзбутів, клієнти якого «потрапили на ПОН». 
 
«Такі споживачі можуть телефонувати до контакт-центру свого газзбуту. Для уточнення деталей потрібно буде назвати номер свого особового рахунку. Потрібно буде дізнатися розрахунковий показник на кінець квітня. За ним і буде розраховуватися сума до оплати», – сказали на гарячій лінії «Хмельницькгаз Збуту». 
 
Що таке розрахунковий показник? Це обсяг газу, який, за розрахунками постачальника, споживач міг використати у певний місяць. Зокрема, до уваги береться обсяг споживання у відповідний період у попередні роки. (Насправді домогосподарство у такий місяць могло використати як більше, так і менше газу. Тому важливо вчасно передавати показники лічильника, щоб у випадку нестандартної ситуації не переплачувати). 
 
Питання із зірочкою: чому рахунки прийдуть з 1 травня, а не 1 червня? 
 
До речі – із тим, коли саме новим клієнтам Нафтогазу прийдуть рахунки, виникла плутанина. 
 
Спочатку Нафтогаз оголосив, що з 1 червня 8,8 млн домогосподарств втратили своїх постачальників, а тому газ їм постачатиме ПОН (про це компанія повідомила на початку місяця). Логічно було б очікувати, що і платити Нафтогазу слід, починаючи з 1 червня. 
 
Проте зараз у Нафтогазі кажуть, що рахунки для нових клієнтів виставлять з 1 травня (а не з 1 червня). За даними компанії, саме з цієї дати нові споживачі були включені до її реєстру. 
 
Це дещо заплутує споживачів, адже вони впевнені, що весь травень отримували газ ще від газзбутів, а не Нафтогазу. 
 
Як пояснили у пресслужбі ГК «Нафтогаз України», помилки тут немає. За даними компанії, населення отримувало газ від Нафтогазу з 1 травня. Просто про це з’ясували постфактум – такі особливості системи обліку. 
 
«Ми в червні закриваємо алокацію (визначення обсягу, який було фактично передано споживачу, – Ред.) по газу за травень. Ми 1 червня побачили, що клієнти, які споживали газ у травні, споживали його від ГК «Нафтогаз України». Так відбулося тому, що ми не бачимо дані день у день. Тому 1 червня побачили, що на ПОН до нас прийшло 8,8 млн споживачів. Згодом, коли почали формувати рахунки для своїх клієнтів за травень, побачили, що нові клієнти також отримували газ від ГК «Нафтогаз України» з 1 травня. Тобто, вони вже місяць були клієнтами ПОНу, але це стало відомо після формування алокації за попередній період», – сказали у пресслужбі ГК «Нафтогаз України». 
 
Чи обов’язково ставати клієнтом Нафтогазу? 
 
Отримувати газ від постачальника останньої надії можна не довше за 60 днів. Після цього домогосподарство повинно або перестати користуватися газом, або обрати «постійного» постачальника. 
 
При цьому ставати клієнтом Нафтогазу не обов’язково. Хоч вибір постачальників дуже зменшився, альтернативи є. А тому споживачі, які потрапили до ПОНу, не зобов’язані «на постійно» ставати клієнтами Нафтогазу. 
 
Постачальник останньої надії – лише відправний пункт. Людина може як залишитися з Нафтогазом, так і обрати будь-якого іншого постачальника. 
 
Щоправда, доведеться докласти зусиль, аби з’ясувати, які компанії продовжують працювати з населенням. Для цього слід визначатися з тими, чиї тарифи вас влаштують, а потім телефонувати до них на гарячі лінії (перелік постачальників, можна знайти на сайті «Газправда»). 
 
Якщо нічого не робити, тоді Нафтогаз автоматично переведе споживача до себе на свій річний тариф.  
 
Споживачів газу переконували, що у них «немає вибору». 
 
Як зрозуміти, що ви перейшли від ПОН до Нафтогазу? 
 
Дізнатися, чи вас вже перевели «на постійно» до Нафтогазу, чи ви досі є клієнтом постачальника останньої надії, можна кількома способами. 
 
Спосіб 1. Перейти за цим посиланням (це сторінка Оператора ГТС України) та ввести в полі, що з’явиться, ваш ЕІС-код. 
 
ЕІС-код – це «персональний газовий номер» споживача; його можна знайти на платіжці або в особистому кабінеті споживача газу). Зміна постачальника не змінює ЕІС-код. 
 
На сторінці Оператора ГТС у деяких споживачів статус «Споживач в реєстрі постачальника останньої надії» змінився на повідомлення «Наявність постачальника підтверджено. Газопостачання не припинятиметься». 
 
Це означає, що Нафтогаз перевів такі домогосподарства від ПОН на своє постійне обслуговування. При цьому офіційне сповіщення від Нафтогазу людям поки що не приходило. 
  
Як дізнатися, чи перейшли ви від ПОН до нового постачальника?
 
Спосіб 2. У контакт-центрі Нафтогазу (телефони вказані на сайті компанії). 
 
Спосіб 3. За допомогою нового номера особового рахунку клієнта Нафтогазу. 
 
Щойно домогосподарство потрапляє до ПОН, Нафтогаз присвоює йому номер особового рахунку (ОР). За цим же рахунком постачання буде відбуватися і тоді, коли споживач стане постійним клієнтом компанії. 
 
Як дізнатися номер особового рахунку, якщо ви досі з Нафтогазом не мали справ – про це нижче. 
 
Як дізнатися свій новий особовий рахунок у Нафтогазі? 
 
Разом зі зміною постачальника споживач отримує новий номер особового рахунку. Він потрібен, наприклад, для реєстрації в електронному кабінеті на сайті постачальника. Також номер ОР можна називати під час спілкування з оператором гарячої лінії, щоб він зрозумів, про яке домогосподарства йде мова. 
 
Зазвичай номер ОР постачальник надсилає у вітальному листі на електронну пошту (після підключення споживача), та друкує на паперових платіжках.  
 
У Нафтогазі номер ОР можна отримати у чатботі GASUA у Viber, Telegram і NaftogazGasSupply у Facebook Messenger (потрібно буде вказати ваш ЕІС-код). Також номер особового рахунку можна дізнатися телефоном у контакт-центрі Нафтогазу. 
 
За допомогою нового номера особового рахунку можна зареєструватися в особистому кабінеті Нафтогазу.  
 
Якщо в розділі «Мої умови» на сторінці «Головна» вказано: «Тарифний план – Фіксований», та «Період дії тарифного плану 01.05.2022 - 30.04.2023» – значить ви вже стали клієнтом Нафтогазу на постійній основі. 
 
Як споживачу зрозуміти, що Нафтогаз взяв його як постійного клієнта. Фото: gas.ua Як сплачувати за газ у Нафтогазі? 
 
Платити за газ у Нафтогазі потрібно буде точно так, як і у вашого попереднього постачальника. 
 
Якщо вам зручніше отримувати паперові платіжки – компанія надсилатиме їх поштою (але від них краще відмовитися, щоб берегти ліси). 
 
Якщо ви звикли оплачувати через особистий кабінет – є і така можливість. Для цього слід буде у ньому зареєструватися на сайті ГК «Нафтогаз України» (буде потрібен номер особового рахунку). 
 
Також за газ можна платити на сайтах чи в додатках банків або платіжних системах (у тому ж Приват24, monobank чи інших). В налаштуваннях потрібно буде вказати новий номер особового рахунку і реквізити отримувача. 

На сайті Нафтогазу є докладна інструкція, як отримати та оплачувати рахунки. При цьому на сайтах старих постачальників (наприклад, 104.ua) дані оновлюватися вже не будуть.  

21 июня 2022 г. 11:05

Назад