У нас ЖЕК нічого не робить, але в тарифи закладена вартість усіх послуг. Немає двірників, під'їзди не прибираються..., але рахунки виставляються регулярно, а хто не згоден і сплачує неповністю, на того подають до суду. Як ЖЕК повинен підтверджувати обсяг виконаних робіт?
Згідно з п. 10 Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529 споживач серед іншого має право на зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку. згідно п. 16 цього ж таки Типового Договору у разі порушення виконавцем умов цього договору споживачем та представником виконавця складається акт-претензія із зазначенням у ньому строків, виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів. У разі неприбуття представника виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі. Акт-претензія подається виконавцеві, який вирішує протягом трьох робочих днів питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
Діючим законодавством не передбачено складання акту-приймання виконаних робіт (наданих послуг) між споживачем та виконавцем послуги (ЖЕКом тощо), у випадку якщо рівень якості послуг не задовольняє споживача, він має право скласти претензію, а и випадку її відхилення та нездійснення перерахунку – може звернутися з позовною заявою до суду про захист своїх порушених прав.