26 Квітня 2024 p.
Питання та відповіді
123...232425

Скільки Виконавців однієї, окремої комунальної послуги, може бути визначено в одному окремому будинку? Чи має право, орган місцевої влади, відповідно до «Порядку» - на «делегування частини функцій (Виконавця) житловим та відомчим підприємствам усіх форм власності, ОСББ, ЖБК, що здійснюють утримання житлових будинків і споруд та прибудинкових територій»? Чи відповідає визначення, нав'язуваного населенню Договору (пункт 20, підпункт 5 пункту 19 - вимогам і визначень Типового Договору на надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення?

Оскільки питання стосується виключно ситуації, що склалася в місті Херсон між МКП «Херсонське ВУВУКГ», то з цього приводу доцільно зазначити наступне.

Рішенням Херсонської міської ради від 21.07.2009 року № 376 МКП «Херсонське ВУВКГ» було визнано виконавцем комунальних послуг із централізованого постачання холодної води та водовідведення в м. Херсон. Разом з тим, п. 2 цього рішення передбачає. делегування в межах зони експлуатаційної відповідальності житловим та відомчим підприємствам усіх форм власності, ОСББ, ЖБК, що здійснюють утримання житлових будинків і споруд та прибудинкових територій, окремих функцій виконавця, зокрема здійснення періодичної повірки ЗВТ, обслуговування внутрішніх інженерних мереж тощо.

При цьому цим же рішенням було затвердження Положення про розмежування зон експлуатаційної відповідальності, згідно якого межею експлуатаційної відповідальності вирішено вважати: по водопостачанню - зовнішній зріз стіни житлового будинку; по водовідведенню - поперечний зріз труби в першому від будинку робочому колодязі.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець -  це суб'єкт  господарювання,  предметом  діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги  споживачу  відповідно до умов договору. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до  повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Відповідно до п. п. 1.6. п. 1 Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженого наказом № 60 Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005 року якщо органом місцевого самоврядування житлово-комунальні послуги  включено до переліку послуг, право на здійснення  яких виборюється на конкурсних засадах,  виконавці  таких  послуг визначаються за конкурсом відповідно до статей 27, 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до пункту 4 цього ж Порядку виконавцем послуг з централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води, централізованого водовідведення може бути виробник зазначених послуг, виконавець послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків чи інший суб'єкт господарювання, з яким дійшли домовленості про надання  таких послуг, та який відповідає вимогам цього Порядку.

Якщо органом місцевого самоврядування комунальні послуги не  включено  до  переліку  послуг,  право  на   здійснення   яких виборюється  на конкурсних засадах,  виконавець комунальних послуг може бути визначений  виконавцем  послуг  з  управління  будинком, спорудою  або  групою  будинків  згідно  з  умовами  договору  без проведення  конкурсу,  за  згодою  суб'єкта  господарювання,  який відповідає   вимогам  цього Порядку,  або  за  результатами конкурсу,  проведеного відповідно до статей 27,  28 Закону України Про  житлово-комунальні  послуги за згодою власників житлових будинків.

Зважаючи на вищенаведені норми законодавства України, зміст п. 2 рішення від 21.07.2009 року Херсонської міської ради щодо точки розподілу відповідальності не відповідає вимогам цих норм, адже виконавець повинен надавати послуги безпосередньо споживачеві відповідно до умов укладеного договору, при цьому виконавець повинен мати на своєму балансі та обслуговувати внутрішньобудинкові інженерні мережі, адже  відповідно до п. 22 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року, точкою  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуги з   постачання холодної   та   гарячої   води  від виконавця споживачеві, є  точка після  першої водозапірної  арматури  на  відгалуженні  від  стояка  у  квартирі споживача послуг у багатоквартирному будинку; а водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів.

Крім цього, Порядком визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженого наказом № 60 Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005 року не передбачено можливість делегування функцій виконавця іншим особам за рішенням органу місцевого самоврядування, передача функцій виконавця субпідрядникам та іншим особам відповідно до п. 4.4. цього Порядку здійснюється виключно на договірних засадах, при цьому виконавець залишається відповідальним за якість наданих послуг.

Таким чином, зважаючи на все вищевикладене, можна зробити наступні висновки: у окремого багатоповерхового будинку або у групи багатоповерхових будинків згідно Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженого наказом № 60 Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005 року органом місцевого самоврядування може або власниками житла (ОСББ чи ЖБК) може бути визначений лише один виконавець послуг  з централізованого водопостачання та водовідведення, Порядком визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженого наказом № 60 Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005 року не передбачено можливість делегування функцій виконавця іншим особам за рішенням органу місцевого самоврядування, пункт 20, підпункт 5 пункту 19 наданого для аналізу типового Договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення між МКП «ВУВКГ м. Херсон» та споживачами щодо відповідальності виконавця за якість послуг та точок розподілу відповідальності не відповідають вимогам п. 22 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року.

Відправити
Друкувати
Квартиронаймач (3-ох кімнатна квартира, не приватизована!) має величезну заборгованість по квартплаті (понад 30 тисяч гривень) і не збирається платити за комунальні послуги, посилаючись на те, що не має грошей, при цьому ніде не працює і не працювала жодного дня. Але має (у віці 25-ти років!) аж чотирьох малолітніх дітей і регулярно отримує допомогу на дітей, у тому числі, і виплати при народженні дітей. Остання дитина народилася 2 місяці тому назад і цій матері держава повинна виплатити більше, а ніж 100 тисяч гривень, на які вона і збирається жити у майбутньому. При цьому з нею проживає і її співмешканець (цивільний чоловік), який теж користується усіма комунальними послугами. Періодично у квартирі проживають квартиранти, які сплачують за це гроші.\r\nЯк заставити цю жінку платити за квартиру, якщо ЖЕК не звертається до суду і не вимагає, щоб ця людина платила за те, чим вона користується.\r\nНевже немає в нашій країні механізмів, для того, щоб примусити таких людей платити або їх виселяти чи переселяти у інше житло.\r\nПри цьому ця жінка не слідкує за своєю квартирою, у першу чергу за сантехнікою і, як результат, періодично затоплює сусідів, які проживають під нею.\r\nМожна продовжувати, у тому числі і те, як вона себе поводить і постійно порушує правила співіснування серед мешканців багатоквартирного будинку.\r\nЩо у цій ситуації можна зробити і хто може примусити ЖЕК виконувати свої обов\"язки?\r\n
123...232425
Поставити питання (з 1 березня 2016 р не підтримується)
Ім’я: Ел. адреса:
Введіть символи: