За півроку ввезення пального в Україну збільшилось у 12 разів: якщо у березні було імпортовано 58,8 тис. тонн бензину, дизельного палива та скрапленого газу, то у серпні – 709,5 тис. тонн, про це повідомила перший віцепрем'єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко.
"Після ударів рф по паливній інфраструктурі України ми критично залежні від імпорту нафтопродуктів. Саме тому уряд створив умови для інтенсифікації ввезення пального з-за кордону. Визначили пріоритетність в'їзду автотранспорту з нафтопродуктами до України, забезпечили позачергове оформлення пального на кордонах, передбачили компенсацію збитків через воєнні дії, впровадили страхування залізничних та автоцистерн, а також суден інших країн, які транспортують пальне", – говориться у повідомлені.
Ще на початку повномасштабної війни в Україні скасували акцизний збір на нафтопродукти, а ПДВ знизили з 20% до 7%. Також призупинили регулювання цін на пальне, аби дати можливість операторам швидше поповнювати свої запаси. Все це у комплексі дало можливість наростити обсяги імпорту. Зокрема, за її даними, імпортувала пального: у березні – 58,8 тис. тонн; у травні – 380,8 тис. тонн; у серпні – 709,5 тис. тонн.
"Якщо у березні ми завозили в середньому на добу 827 тонн бензину та 1,4 тис. тонн дизпалива, то у серпні – 4,2 тис. та 16,9 тис. тонн відповідно. На ринку бачимо поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання", – додала Юлія Свириденко.
За прогнозами споживання у вересні-грудні, Україні щомісяця потрібно 500-550 тис. тонн пального .
"Ми імпортуємо більші обсяги, що дозволяє у повній мірі забезпечувати потреби ЗСУ, а також екстрених та комунальних служб, аграріїв, громадського транспорту", – уточнила вона.
Юлія Свириденко також наголосила на переорієнтації імпорту пального в західному напрямку, яка сталася після російського вторгнення.
"Сьогодні 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща", – пояснила міністр економіки.