Плани «Укрзалізниці» оптимізувати рух поїздів (планується скорочення частини потягів) викликали чутки про майбутнє скорочення провідників. «Під скорочення потрапляє 40% поїзних бригад», – стверджує представник незалежної профспілки Львівської залізниці Петро Дранівскій. А його колеги з Конфедерації вільних профспілок пригрозили влаштувати страйк і не вийти в рейс.
Серед рядових провідників також ходять чутки про звільнення. «Кажуть, що через скорочення поїздів будуть скорочувати і людей. Залишатимуть тих, хто молодше, до 40-45 років, і тих, хто має вищу освіту», – каже провідниця поїзда «Донецьк-Київ» Лідія.
У той же час в «Укрзалізниці» нас запевнили – звільнень не буде. «Питання про скорочення трудового колективу, навіть однієї людини, на порядку денному не стояло», – говорить прес-секретар гендиректора «Укрзалізниці» Олена Лизунова. Людей зі скорочених складів будуть переводити на інші напрями або місця роботи, наприклад, на роботу з вантажами, касирами і так далі. «Залізниці на себе беруть навіть професійне перенавчання своїх кадрів. Покупка нових поїздів вимагатиме нових фахівців, отже працюватимуть усі», – говорить Лизунова.
У Профспілці залізничників і транспортних будівельників також не бачать причин для конфлікту. «Будуть скорочувати нерентабельні потяги, заповнені менш ніж на 30%, і ті, які ходять вночі, тобто повільніше, – говорить заступник голови профспілки Василь Лесько. – Замість них по тих же напрямках пустять швидкісні денні поїзди. Це дозволить зменшити витрати на утримання збиткових складів. Керівники деяких депо дійсно сприйняли новину про скорочення поїздів як сигнал не продовжувати контракти. Але їх уже попередили і покарали».
Що стосується скорочення потягів, то, як пояснили в «Укрзалізниці», точний перелік ще не затверджено. А список з 30 складів, який публікувався раніше в ЗМІ, – лише один з проектів скорочення з квітня, який ще буде доопрацьовуватися. Поки ж ліквідовують найбільш малозатребувані поїзди, наприклад, «Львів-Адлер».
Джерело – газета «Сегодня»