Три чеських трамваї, закуплених у Празі, уже надійшли в Салтівське трамвайне депо Харкова.
Як зазначив директор депо Дмитро Липовий, ще три трамваї - на шляху до Харкова, шість - відвантажать до кінця тижня з Праги.
Усі 20 трамваїв мають надійти в Харків до кінця листопада, інформує Харківська ОДА.
Директор Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міської ради Сергій Дульфан повідомив, що ці трамваї закупили в празьких депо за договором приватно-державного партнерства за позабюджетні кошти.
«Згідно з вимогами Європейського Союзу, у столицях країн, що належать до нього, мають їздити трамваї більш високого класу. Тому в Празі тепер оновлюють рухомий склад на більш сучасний. Ще пару місяців тому ці трамваї обслуговували чеських пасажирів, і тепер вони працюватимуть у нашому місті», - зазначив директор департаменту.
Також він підкреслив, що хоча чеські трамваї і не нові, але вони значно кращі від трамваїв цього ж року випуску, які використовуються в Україні.
Зокрема, колеса харківських трамваїв майже вдвічі зношені від празьких, заміна чотирьох колісних пар обходиться Харкову в 40 тис. грн.
«Купивши чеський трамвай за 150 тис. грн, ми не ставимо нові колеса й економимо 40 тис. грн. на їхній заміні. Єдине, що потрібно замінити, - візок, до якого кріпляться колеса, бо в Європі трамваї їздять по більш вузькій колії. З економічного погляду це набагато вигідніше, ніж закуповувати абсолютно новий рухомий склад», - зазначив директор депо.
У свою чергу, Сергій Дульфан підкреслив, що вартість одного нового чеського трамвая - близько 5,5 млн грн. Вартість нового трамвая харківського виробництва - 2-2,2 млн грн.
Строк експлуатації чеських трамваїв - 15 років, з урахуванням того, що кожні 5 років вагони трамваїв будуть проходити капітальний ремонт.
«Чеські вагони вийдуть на маршрути після того, як ми приймемо їх у комунальну власність на найближчих сесіях міської ради», - додав директор Департаменту транспорту і зв'язку.