Капітальна забудова на інженерних мережах Київводоканалу може призвести до непередбачуваних катастрофічних наслідків. Київводоканал постійно слідкує за дотриманням технічних умов під час проведення будівельних робіт поряд з мережами Товариства, попередньо розглядає проект будівництва та виписує приписи в разі порушення встановлених норм, інформує прес-служба ПАТ «АК «Київводоканал».
Однак, зазначається в повідомленні, є непоодинокі випадки, коли компанія-забудовник без жодних вагомих аргументів просто ігнорує звернення Київводоканалу, продовжуючи зведення свого об'єкту.
Так, наприклад, за адресою вул. Харківське шосе, 19 триває розпочате незаконне будівництво автомобільного паркінгу, який входить до складу Житлово-офісного комплексу «МЕГА-СІТІ» (забудовник – ТОВ «Укоінвестбуд»). Проект зазначеного комплексу не пройшов погодження з ПАТ «АК «Київводоканал».
Слід зауважити, що встановлені в ході будівництва паркінгу залізобетонні конструкції розміщенні безпосередньо на камері Головного Дарницького каналізаційного колектора діаметром 2 м 450 см, доступ до якої незабаром буде повністю перекрито конструктивними елементами паркінгу.
Вказана камера є важливим вузловим елементом системи каналізування лівобережної частини міста, оскільки конструктивно призначена для здійснення необхідних переключень в разі виникнення виробничих потреб (ліквідація аварійних ситуацій, тощо).
Подібне самовільне будівництво, яке проводиться безпосередньо на спорудах міських інженерних мереж неприпустиме і є грубим порушенням чинних норм ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень».
Звертаємо увагу, що такі дії можуть призвести до виникнення техногенних аварій зі значними негативними наслідками. Адже через цю ділянку каналізаційної мережі проходить близько 80% стічних вод Лівобережної частини міста Києва. Зведення автопаркінгу безпосередньо на каналізаційній камері взагалі унеможливлює доступ до неї і під'їзд спецавтотранспорту Товариства для проведення технологічних чи аварійно-відновлювальних робіт, перекриття каналізаційних потоків, тощо.
Представники Департаменту експлуатації каналізаційного господарства надавали припис на призупинення робіт та демонтаж встановлених конструкцій паркінгу, однак керівництво ТОВ «Укрінвестбуд» від його отримання злісно відмовилося.
Активне будівництво вже призвело до зсуву ґрунту та провалу асфальтобетонного покриття пішохідної доріжки поряд із трамвайними коліями, утворення тріщин асфальтобетонного покриття на відстані 0,3 м від трамвайної колії. Крім того, дозвіл на будівництво житлово-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями на зазначеній земельній ділянці скасовано інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в м. Києві у зв'язку із систематичним порушенням законодавства України у сфері будівництва та архітектури.
Нагадаємо, що понад 30 років тому, 10 березня 1981 р. на Головному Дарницькому каналізаційному колекторі діаметром 2500 мм, вже траплялася масштабна аварія.
Внаслідок газової корозії колектор фактично «склався» всередину. Тоді, завдяки оперативним діям бригад Київводоканалу, вдалося уникнути катастрофічних наслідків, але в перші години аварійної ситуації існувала велика небезпека пошкодження та руйнування прилеглих до місця провалу житлових будинків, які розташовані у безпосередній близькості від траси колектора. Так, відстань від вісі колектора до будинку по Харківському Шосе, 21, становила 26 м, до будинку по вул. Привокзальна, 8, – 23 м.
Зважаючи на значну глибину залягання колектора (понад 12 м), а також час, необхідний для повного його спорожнення, існувала загроза неконтрольованого збільшення розмірів провалу. Лише титанічними зусиллями фахівців Київводоканалу усе вдалося втримати під контролем. Однак, для попередження катастрофічних наслідків було значно обмежено водопостачання Лівобережної частини міста. Під час проведення відновлювальних робіт були задіяні всі відповідні служби міста, включаючи армійські підрозділи. Тимчасово на період ліквідації аварії стічні води по збудованій перевідній мережі скидалися в Дарницькій ручай і, відповідно, до озера Нижнього Тельбіну потрапляли неочищені стоки.
З метою не допустити подібних випадків у майбутньому, наслідки яких можуть бути набагато масштабнішими, адже аварійні бригади не матимуть змоги підійти до каналізаційної камери, ПАТ «АК «Київводоканал» звернулося до органів прокуратури з проханням провести перевірку зазначених фактів, а також якнайшвидше вжити заходи прокурорського реагування для припинення будівельних робіт та звільнення охоронної зони головного Дарницького каналізаційного колектора.