У зв'язку з малим попитом та малонаселеністю Державна адміністрацією залізничного транспорту України відміняє курсування малосоставних міждержавних поїздів, якими за прямим призначенням користується мінімальна кількість пасажирів.
Про це ІА «Україна Комунальна» повідомили у прес-службі Укрзалізниці.
Зокрема, будуть скорочені поїзди № 53/54 «Харків – Уфа» (разом з безпересадочним вагоном Харків – Красноярськ і Харків – Владивосток), № 385/386 Харків – Липецьк і №311/312 Харків – Калінінград, №323/324 Харків – Мурманськ, №637/638 Харків – Куп'янськ – Вузловий. З тієї ж причини будуть відмінені поїзди 107/108 Київ – Астана, №46/45 «Львів – Адлер» (до кінцевої станції курсує 7-9 пасажирів), а також причіпні та безпересадкові вагони Житомир-Москва-Хмельницький, Хмельницький-Москва-Житомир.
Скорочення маршрутів міжнародного сполучення переглядається за результатами нещодавно проведеного моніторингу пасажиропотоку, який засвідчив, що відсоток пасажирів, які мандрують міжнародними залізничними рейсами від початкової до кінцевої станції, у більшості випадків не сягає навіть 10%. Тобто пасажирський поїзд прибуває на кінцеву зупинку практично порожній. Для прикладу, до Владивостока купують квитки 3 особи за п'ять рейсів.
Як зазначають залізничники, маршрути курсування поїздів на залізницях України – в багатьох випадках спадщина СРСР, коли були популярні міждержавні маршрути та ніхто особливо не обраховував економіку таких рейсів. «На сьогодні ситуація корінним чином змінилася, більш популярним є авіаперевезення у міждержавному сполученні. Важко знайти пасажира, що хоче їхати до Владивостока 6-7 діб. Водночас Укрзалізниця вже не може собі дозволити витрати на курсування такого потягу. Вони нелогічні і не виправдовують себе ні з якої точки зору. У міста Дальнього Сходу та Сибіру пасажиру доцільно їхати через Москву – квитки на поїзди РЖД можна придбати в будь-який касі далекого прямування Укрзалізниці, а не утримувати поїзд, на який беруть квитки до кінцевої станції 3 пасажира на 5 рейсів», - розповів начальник Головного пасажирського управління Олександр Іванько.
Наразі, призначення кожного пасажирського поїзду розглядається Укрзалізницею через призму ефективності та економічності. За допомогою аналізу пасажиропотоку фіксується населеність поїзду (кількість пасажирів), ефективність та затребуваність зупинок тощо.
Нагадаємо, що cеред рядових провідників Укрзалізниці вже ходять чутки про звільнення. «Кажуть, що через скорочення поїздів будуть скорочувати і людей. Залишатимуть тих, хто молодше, до 40-45 років, і тих, хто має вищу освіту», – каже провідниця поїзда «Донецьк-Київ» Лідія.
Як повідомлялось раніше, Укрзалізниця також планує скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22. Розглядається можливість скорочення 75 цілодобових маршрутів, зокрема, потягів №79/80, 165/166 і 167/168 проходженням Дніпропетровськ - Київ; №120/119 Донецьк - Київ; №88/87 Луганськ - Київ; №338/337 Донецьк – Москва.
А також №161/162 і 163/164 Харків - Київ; №169/170, 98/97, 360/359 Київ - Львів; №623/624 Київ - Кам'янець-Подільський; №4/3 Київ - Москва; №13/14 Ужгород - Харків, №396/395 Одеса - Київ.