Виконком Харківської міської ради сьогодні, 26 жовтня, доручив КП «Харківський метрополітен» модернізувати наявну автоматизовану систему оплати за проїзд в метро.
Про це ІА «Україна Комунальна» повідомили у прес-службі міськради.
За словами директора Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міськради Сергія Дульфана, найближчим часом у місті планується впровадження єдиної автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів у міському пасажирському транспорті. Ця система заснована на використанні єдиного проїзного документа, що дає змогу оплачувати проїзд у будь-якому виді міського транспорту, а також отримувати інформацію про кількість перевезених пасажирів, у т.ч. і пільгових категорій, здійснювати контроль за оплатою проїзду.
«Нова система оплати передбачає заміну одного носія оплати на інший. Жетонів у метро не буде, замість них з'являться разові квитки зі штрих-кодом, відповідно, на турнікетах встановлять зчитувачі цього штрих-коду. А картки змінять таким чином, щоб не створювати чергу на їхнє поповнення в метрополітені. Їх можна буде поповнити в будь-якому автоматі «iBox». Буде період, коли паралельно будуть використовуватися жетони, квитки, старі і нові карти. Турнікети переобладнуватимуть поетапно, тому жителі міста незручностей не відчують. Відмова від використання жетонів та обслуговування всієї жетонної системи дасть змогу метрополітену заощадити від 4 до 6 млн грн на рік», - повідомив Сергій Дульфан.
Він зазначив, що заміна обладнання в метро – це перший етап модернізації системи оплати проїзду в громадському транспорті. «Ця система дуже складна, вона складається з декількох окремих блоків, оскільки периферійні пристрої, які потрібно розміщувати безпосередньо в наземному транспорті та метрополітені, - різні. Тому перший етап – двомісячний – відводиться для метрополітену, потім перейдемо на електротранспорт, а потім на автобуси», - розповів директор Департаменту транспорту і зв'язку.
С.Дульфан підкреслив, що ці нововведення не призведуть до збільшення вартості проїзду в метрополітені.
«Говорити про зниження вартості проїзду в умовах постійного зростання середньої заробітної плати, вартості енергоносіїв та інших складових – не можна. Але те, що це дасть змогу скоротити темпи підвищення, – однозначно», - зазначив він.