ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає  експерт "У.К.", юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Ми живемо у Суворовському районі Одеси. Уклали договір з ЖКС Пересипський, в якому прописано основний перелік їхніх обов’язків, в тому числі – ремонт у парадному. Однак ЖКС відмовилося його робити, начальник запропонував це нам, зібрати чеки і зробити взаємозалік. Ми так і зробили. У підсумку ЖСК відмовляється проводити взаємозалік. Якими є виходи з такої ситуації?

Відповідь експерта:

Перш ніж придбавати будівельні матеріали для капітального ремонту Вам необхідно було укласти з ЖКС Пересипський договір про спільну діяльність, в якому б ЖСК письмово зобов’язалося здійснити зарахування зустрічних вимог після прийняття поліпшень у вигляді капітального ремонту парадного.  Що Вам порекомендувати в такій ситуації? Спробувати написати претензію, знайти свідків обіцянки начальника ЖКС зарахувати зустрічні вимоги, можливо звернутися до суду із позовом про зобов’язання здійснити дії по прийняттю поліпшень та зарахуванню зустрічних вимог.

Питання 2:

Усі квартири приватизовані, але міська рада стверджує, що будинок залишився у комунальній власності. Поясніть, будь ласка?

Відповідь експерта:

Чинне законодавство, яке регулює питання власності на житло, потребує докорінної зміни. ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» приймався фактично за існування соціалістичної системи управління економікою, вийшло так, що фактично громадяни приватизували площу квартир, а не будинки. Тому жодний громадянин не має в  свідоцтві про право власності на житло, що він також має у власності пропорційні квадратні метри цокольного приміщення, покрівлі, сходів тощо. Тому утворився правовий нонсенс – власники квартир не є власниками будинків, які перебувають на балансі житлових управлінь виконкомів.

Питання 3:

Чи правомірні дії житлово - експлуатаційної організації, яка мотивуючи тим, що є заборгованість по будинку за технічне обслуговування ліфтів, припинила надавати послуги з прибирання прибудинкової території та сходових маршів? У договорах ці послуги передбачені.

Відповідь експерта:

Якщо у Вас укладений договір з експлуатуючою організацією на утримання будинку та прибудинкової території, то в ньому має бути чітко прописано відповідальність як Споживача, так і Виконавця за невиконання чи неналежне виконання взятих на себе зобов’язань за цим Договором. Згідно ст. 20 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний укласти договір з виконавцем та своєчасно оплачувати надані послуги. Згідно ст. 21 цього ж Закону виконавець має право нараховувати пеню споживачу за невчасну сплату за отримані послуги. Споживач та виконавець несуть відповідальність за невиконання умов договору згідно чинного законодавства. Якщо у Вас будинок ЖБК або ОСББ, і вони як юридичні особи є колективним споживачем послуг виконавця – то тоді виконавець має право завчасно попередивши припинити надання послуг у випадку порушення колективним споживачем умов договору. Якщо у Вас звичайний будинок і всі мешканці на індивідуальних договорах – колективної відповідальності бути не може. Експлуатуюча організація має право нарахувати боржникам пеню та стягнути заборгованість у суді, сумлінні споживача страждати від цього не повинні.

Питання 4:

У нас в під'їзді така ситуація: відключили ліфт, пояснили тим, що перетирається трос і його потрібно міняти, але начальник ОСББ відмовляється робити ліфт через те, що 10 мешканців під'їзду не платять за кварплату, хоча особисто моя сім'я все справно платить. Він каже, що кошти у нього є, але він принципово не буде його лагодити, поки мешканці не розрахуються. Але чому ми, сумлінні мешканці, повинні страждати?! Підкажіть, будь ласка, як бути?

Відповідь експерта:

Згідно Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» всі питання використання місць загального користування які перебувають у спільній власності членів ОСББ, вирішуються на загальних зборах об’єднання. Відтак, Ви як член ОСББ маєте право скликати загальні збори Вашого ОСББ та поставити питання про функціонування та ремонт ліфту на обговорення загальних зборів, які мають право визнати дії голови  ОСББ неправомірними.

Питання 5:

Як мають оплачувати житлово-комунальні послуги з обслуговування будинку та прибудинкової території власники магазинів (не житлове приміщення), розташованих на першому поверсі багатоповерхового будинку?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» всі житлово-комунальні відносини регулюються договором. Відповідно до цього у Вас повинен бути укладений договір з виконавцем з утримання будинку та прибудинкової території, в якому мають бути виписані основні умови надання послуг та оплати за них. Тариф на так послуги формується для кожного будинку окремо, затверджується місцевим органом самоврядування у відповідності до постанови КМУ № 869 від 01.06.2011 року.

Питання 6:

За чий рахунок проводиться заміна лічильника води в квартирі? Якою повинна бути оплата за таку послугу?

Відповідь експерта:

Якщо мається на увазі саме заміна лічильника води, а не його повірка, то відповідно до п. 9 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року встановлення, а так само і заміна, лічильника води здійснюється за рахунок споживача і береться на абонентський облік виконавцем. Оплата – договірна.

Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)