Житло нове. А ось проблеми - старі

  Дві проблеми: вікна або стіни? Чи могли би ви колись подумати, що мешканці новобудов так само мають клопіт із «квартирним» питанням і не задоволені якістю житла? Візьмемо, приміром, вікна. Задумаємося: чому в Україні тисячі фірм і фірмочок, які заробляють на встановленні пластико

 

Дві проблеми: вікна або стіни?
Чи могли би ви колись подумати, що мешканці новобудов так само мають клопіт із «квартирним» питанням і не задоволені якістю житла?
Візьмемо, приміром, вікна. Задумаємося: чому в Україні тисячі фірм і фірмочок, які заробляють на встановленні пластикових вікон і дверей? Воно й правда: попит породжує пропозицію.  Не в останню чергу це відбувається тому, що за будівельниками часто-густо треба проводити «роботу над помилками» -  щоб з підвіконня не сифонило. До того ж, неважливо скільки коштує квадратний метр новобудови – вікна погано ставлять майже скрізь. Цікаво, що коли кличеш бригадира майстрів, які ставили вікна, і показуєш йому, мовляв, дме, він знаходить геніальне рішення – «зараз засиліконимо». Можливо, якось по-іншому у елітному  бетонному «монстрі» на вулиці Грушевського, але той будинок урочисто не відкривали. «Ми працюємо у Києві з 2006 року. Наші клієнти – власники квартир у новобудовах. Ті, хто купує вже не першу квартиру у Києві знають, що будівельники по-перше ставлять дуже дешеву пластикову столярку. Але і не це головне – вони ставлять її тяп-ляп. Траплялося, що ми міняли поставлене будівельниками вікно, і складалося враження, що воно трималося тільки  на ізоляційній піні.  Ще одна проблема – будівельники ставлять вікна, не чекаючи, поки будинок дасть природну усадку. Це інколи призводить до деформації віконної рами, а отже вікно не виконує покладеної на нього функції. Одним словом, поки вікна будівельники  ставлять так, як зараз,  – у нас буде достатньо замовлень», - пояснює «Україні Комунальній» власник компанії з встановлення металопластикової столярки Сергій Ситник.
Отож, у новобудовах, куди нарешті пустили власників квартир робити ремонти, можна спостерігати масову заміну пластикової столярки.  Людина досвідчена ( це, як правило ті, хто займається здачею в оренду квартир у новобудовах) уже на етапі інвестування намагається домовитись з забудовником на низовому рівні ( з прорабом чи бригадиром), щоб у квартирі, яку вона купує, вікна встановлювали  найняті нею люди. При цьому від сплати за пластикову столярку забудовника і роботи з її встановлення ніхто не звільняє, адже домовленість неофіційна.
Наступна проблема – стіни. Чому вони криві у нових будинках? – запитує киянка Людмила Петрова.  Цим питанням задаються  більшість сусідів, каже Людмила. Особливий подив, за словами мешканців згаданого будинку,  викликає те, що  криву стіну наші будівельники можуть покласти навіть з сучасних блоків, які, на відміну від цегли, мають спеціальні пази. По ідеї, ці пази  не дають класти кладку криво.  «Виробники будівельних сумішей мусять подякувати сучасним будівельникам за їхню криворукість, адже на вирівнювання завалених стін ідуть тонни штукатурки… Я ж не можу ставити каркас з профіля, якщо у мене немає кута 90 градусів. А у будівельників чомусь цей кут ніколи не виходить», пояснює «Україні Комунальній» киянин Сергій, який упродовж 10 років займається комплексним ремонтом квартир.
Однак, найбільша біда нового будинку – його мешканці. Петро Коцюруба, комендант будинку по вул. Драгоманова. 6а, каже: «на перших порах наші мешканці з таким завзяттям взялися за ремонт, що ні їх, ні  тим більше ремонтників, яких вони найняли, не цікавили наслідки їхньої діяльності у місцях загального користування. Саме тому фарба ліфта за короткий час стала суцільно подряпана профілем, на сходах всі кути були обчухрані негабаритними будматеріалами, які піднімають нагору будівельники. І гори сміття на загальних коридорах… Більше того, «наймудріші»  додумалися завантажити повний ліфт сміття і відправити вниз… Розвантаження ліфта вже було проблемою того, хто внизу захоче ним скористатися».
І це ми, кияни.. Жителі європейського міста… Когось упізнаєте?

Елітне житло=«хрущовка»
Чи знав хто з мешканців елітної багатоповерхівки на проспекті 40-річчя жовтня 130/57 у Києві про те, що матиме такі ж проблеми, як і мешканці багаторічних «хрущовок»? 5 років тому квартири у будинку біля виставкового центру, попри ціни вище середніх, розходилися, як гарячі пиріжки. Аякже  - навпроти парк, дорога - поряд, метро скоро збудують..До того ж будівельники обіцяли чудове планування і елітний комфорт. Не судилося…
Ольга, мешканка будинку, каже: «вже втретє  нам доводиться робити ремонт в квартирі, тому що стояк з трубами, який по проекту розташований посередині квартири, пропускає воду з неякісних труб. Безумовно, нас весь час «топить», щойно «лопається» труба. Але затоплює чомусь лише нас і перший поверх, на якому розташовано банк. Всі наші звернення до «Новобудови» без уваги «на словах» не залишають.  Але матеріальні збитки нам ніхто не відшкодував. Ще два роки не минуло, і знов те ж саме -  на наші виклики розводять руками, не знають що робити, тому що труби були розраховані на 50 років. Для нас переклеювати шпалери кожні два роки – задоволення не із дешевих.  Ми запропонували адміністрації, що не будемо платити за квартиру - квартплата за 2-кімнатну сягає 1000 грн…Більше того, у квартирі встановлені лічильними і нас, фактично, не буває вдома…Ми пропонували, щоб саме таким чином вони нам відшкодували вартість ремонту, спричиненого недоліками будинку – але відповідь негативна».    
Утім, диспетчер будинку від ЖЕКу «Новобудова» Наталія пояснює, що у проблемах нерідко винні власне самі мешканці… «Будинку лише 5 років, а вони вже бачите у що його перетворили! Перебудовують самостійно, порушують конструкції. От і виходить, що одні собі комфорт влаштовують за рахунок комфорту інших. У мене зараз є кілька заявок на те, що течуть труби. Прийдуть майстри – будуть розбиратися», - пояснює вона.  В унісон із диспетчером говорить і  двірник  будинку  від ЖЕК «Новобудова» (не назвався).  «Проблеми є, але вони швидко усуваються. Майстри приїжджають зразу і все ремонтують», - каже він.
Утім, мешканка будинку Ірина про будинкові будні говорить не так оптимістично. «У нашому під’їзді капає зі стояка. У мене у квартирі ні, але я знаю, що салон краси на першому поверсі весь час «мокне», - бідкається жінка.  
Про те, що елітне житло, яке  здано в експлуатацію лише 5 років тому, будувалося, м’яко кажучи, не дуже якісно здається навіть на перший погляд.  Навіть побіжний огляд зовнішнього вигляду будинку свідчить, що біля першого підїзду майстри змушені перекладати плитку(процес, за словами місцевих жителів, затягнувся на кілька днів), розкидані по території будівельні матеріали свідчать про бурхливі ремонти, які робить ЖЕК…І все це у будинку, якому лише 5 років! Як там всередині – з’ясувати не вдалося. Керівництва ЖЕКу немає, коли буде – невідомо. Телефони майстра Парасковії Григорівни кілька днів поспіль не відповідають. Однак, автор тексту на власному досвіді переконався на якості робти цього ЖЕКу – свого часу від послуг цього ЖЕКу відмовились мешканці будинку, у якому мешкає автор цього тексту.

Що робити?
Народний депутат України, юрист Ірина Бережна зазначає, що для того, щоб ЖЕК звернув увагу на проблему мешканки згаданого будинку, потрібно перенести спілкування з ЖЕКом «на папір».
«Надішліть керівництву ЖЕКу листа з повідомленням з претензіями, які раніше висловлювалися усно. Далі чекаєте відповіді. Через 30 днів буде привід подати позов до суду на бездіяльність ЖЕКу, оскільки є закон «Про звернення громадян», де чітко вказані терміни відповіді на звернення. Я переконана, що письмове звернення зрушить справу. Для будь-якої посадової особи у нашій країні письмове звернення - привід до хоча б якихось дій, натомість  відсутність письмових претензій означає відсутність проблеми. Звичайно ж, потрібно спільно з працівниками ЖЕКу та незалежними експертами,( наприклад з управління захисту прав споживачів) скласти акт  у якому зафіксувати недоробки будівельників та завдані збитки. І саме ці документи ( письмове пояснення ЖЕКу і акт) будуть підставою для відшкодування збитків. В іншому разі доведеться задовольнятися обіцянками ЖЕКу, які ні до чого ЖЕК не зобов’язують», - каже вона.    
Можна спробувати створити  ОСББ, таким чином  встановивши реальну вартість комунальних послуг та врятувати будинок від вандалізму його майбутніх мешканців та найнятих ними ремонтників. Приклад роботи приватного ЖЕКу «Новобудова» - ілюстрація до наведених вище рекомендацій.
Утім, відмовитись від послуг ЖЕКу, який не надто переймається долею Вашого будинку, непросто, хоча й можливо. Для  цього треба активно знайомитись з сусідами, брати контакти і шукати тих, хто збирається тут проживати, а не придбав квартиру для перепродажу чи здання в оренду. На жаль, на перших порах у київській новобудові можна таких - не більше 30%, тоді як для сторення ОСББ необхідно провест збори за участі 50% власників.  До речі, у багатьох оголошеннях щодо продажу чи оренди квартир у новобудовах ріелтори пишуть про наявність ОСББ, як про перевагу.  
Отже,  при створенні комфортних умов проживання у новобудові без громадської діяльності - не обійтися. Необхідно щоразу під час відвідин квартири, де триває ремонт, шукати контакти якщо не з власниками то з ремонтниками, питати у них телефони власників і домовлятися про спільні дії у порятунку свого майбутнього житла від колективного вандалізму.  
Припустимо, вам вдалося зібрати  збори і більшість готова проголосувати за створення  ОСББ. Будьте обережні – забудовник не зацікавлений у тому, щоб будинок, який він збудував, експлуатувався кимось іншим, а не його приватним ЖЕКом, адже послуги ЖКГ у нашій країні – непрозора монополія, де можна робити гарні гроші. Крім того, експлуатуючій організації одразу перейдуть на баланс кілька службових квартир. Як правило – ці квартири задовго до здачі будинку в експлуатацію продані близьким людям, тому створення у будинку ОСББ автоматично означає, що забудовнику, який продав службові квартири потрібно повернути сотні тисяч доларів покупцям.  Саме тому, на зборах обовязково буде пара крикунів- власників квартир придбаних працівникам компанії забудовника, які переконуватимуть, що ніяке ОСББ не потрібне і ЖЕК – це єдиний варіант.
Ще один приклад переваги ОСББ: два однакових будинки на Позняках. Один експлуатується ОСББ інший – приватним ЖЕКом. «У нашому ОСББ  вартість експлуатаційних витрат – 2.50 на  квадратний метр у ЖЕКу, який обслуговує такий же будинок – 3.50. ЖЕКу вартість експлуатаційних витрат рахував ГІОЦ.   Цих 2.50 ОСББ вистачило для створення власного спортивного майданчика, тренажерного залу, зараз  якраз садимо троянди на клумбах, придбали снігоприбиральну машину, а в ЖЕКівському будинку 3.50 не вистачає навіть на те, щоб утримувати у належному стані прибудинкову територію. Висновки робіть самі», - каже голова ОСББ «Позняки-комфорт» Оксана Тихонович.


Івахнюк Олександр спеціально для «України Комунальної».

Які вікна встановити в будинку? За старих часів люди в проекті майбутнього будинку використовували дерев'яні вікна. Вашій увазі компанія Добрі Вікна пропонує металопластикові вікна. Вони за своїми властивостями більш практичні і довговічні. Більш детально ознайомитися з асортиментом можна на сайті dobrivikna.com.ua.

 
Коментарі (0)