Нова Методика дозволяє відмовитись від фіксованих цін на ресурси, що дозволить підвищити рівень прозорості, підзвітності та довіри в галузі.
Система ціноутворення, яка була раніше, мала за основу застарілі радянські норми та принципи планової економіки. Головна її проблема – в основі розрахунків проектантів були закладені тисячі позицій цінових показників, які не враховують реальні витрати ресурсів і ринкові ціни на них.
Нова Методика передбачає покриття ризиків та інфляції, уніфікує та створює єдиний підхід до опису та найменування робіт та послуг, робить прозорішим та оперативнішим аналіз звітів і кошторисів тощо.
Положення нової Методики ціноутворення стосуються замовників, підрядників, громадськості, експертних та контролюючих установ.
Переваги нової Методики:
- сприяє уніфікації та стандартизації проектної та кошторисної документації в дорожній галузі;
- забезпечує пріоритезацію об’єктів та видів робіт на них;
- посилює керованість планування, проектування, будівництва, утримання та управління дорожніми об’єктами, які є в сфері управління Укравтодору та місцевої влади;
- запроваджує низку новацій для уніфікації практик утримання та збереження в належному стані всієї дорожньої мережі державного значення.
Ця реформа стосується ринку дорожніх робіт і послуг, який станом на 2021 рік складав понад 600 суб’єктів із понад 30 тис. співробітників.