КП Київтеплоенерго просить жителів столиці розрахуватися за боргами, накопленнием перед Київенерго.
11 жовтня 2018 року Київтеплоенерго отримало право вимоги по заборгованостях, накопиченим до 1 травня минулого року: новим виконавцем послуги централізованого опалення і постачання гарячої води стало КП Київтеплоенерго.
Заборгованість споживачів, яка передана в КП «Київтеплоенерго», відображена в єдиному рахунку-повідомленні (платіжці) починаючи з жовтня 2018 окремим рядком. Борг обов'язково необхідно сплатити за вказаними реквізитами.
Самі ж споживачі розділилися на два табори: тих, у кого дійсно є борги, і тих, у кого вони несподівано утворилися. При цьому кияни скаржаться, що пропали їх переплати за комунальні послуги за минулі періоди.
«Переплати залишили в Київенерго, зате, при повній відсутності гарячої води з травня і наявності лічильника, ви десь взяли неоплачені куби і додали їх до боргу вже перед Київтеплоенерго», - скаржиться в соцмережах один з жителів столиці. Аналогічні проблеми відзначають і інші користувачі.
Як розповів співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич, якщо киянам нараховують незрозумілі заборгованості, їм в обов'язковому порядку варто озброїться проплаченими квитанціями, і відвідати один із центрів обслуговування клієнтів. Інакше постачальник послуги матиме повне право запустити процес стягнення боргів в судовому порядку або просто перестане чинити споживачам комунальну послугу.
«Якщо відразу ж висловити свою незгоду з утворився боргом, то в період перерахунку споживачеві не повинні нараховувати пені та штрафи за заборгованістю. Якщо з вашим лічильником все в порядку, він справний і перевірений, то проблем з перерахунком бути не повинно. Інша справа, якщо він старий. Тоді споживача все ж можуть змусити сплатити заборгованості і замінити прилад обліку на новіший», - говорить Марунич.
Паралельно експерти радять дублювати скаргу і в Національну комісію, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП). Інакше споживачам так і нараховуватимуть неіснуючі борги.
«Формальний вихід - йти на прийом в Київтеплоенерго або писати офіційного листа туди з усіма документами, що підтверджують, що боргу у вас немає. Паралельно все це відправити в НКРЕКП. Не все так зроблять. Мені здається, що регулятор повинен включитися в це питання. Інакше частини споживачів перерахують і знайдуть помилки, а іншим писатимуть борг далі. Суд був би хорошим варіантом, так як рішення суду було б уже доказом для НКРЕКП. Але хто дійде до суду? Хіба будуть вибори і політичні сили включаться, як завжди», - зауважив член наглядової ради Інституту енергетичних досліджень Юрій Корольчук.