ГоловнаНовини ЖКГТранспортАнбандлінг «Укрзалізниці» може зайняти 5 років

Анбандлінг «Укрзалізниці» може зайняти 5 років

План реструктуризації передбачатиме розділення компанії на трьох операторів: інфраструктурного, вантажного і пасажирського плюс виробничий блок

План реструктуризації передбачатиме розділення компанії на трьох операторів: інфраструктурного, вантажного і пасажирського плюс виробничий блок. Реструктуризація залізничного монополіста "Укрзалізниця" і заявлене новим урядом поділ його на три підприємства може зайняти термін від одного до п'яти років. Про це в коментарі кореспонденту Delo.ua розповів голова правління УЗ Євген Кравцов.

"Тут багато що залежить від сценарію, від реперних точок, які будуть обрані з боку уряду, з боку керівників держави. В залежності від того, який сценарій, яка модель реструктуризації буде обрана. Якщо ви пам'ятаєте, ми повинні до кінця року запропонувати модель реструктуризації УЗ з огляду на питання лібералізації, відкриття ринку і так далі ", - сказав він.

Нагадаємо, що раніше Президент України Володимир Зеленський доручив уряду підготувати план реструктуризації "Укрзалізниці", зокрема, з метою лібералізації ринку локомотивної тяги і підвищення прозорості та ефективності діяльності УЗ.

Після цього Євген Кравцов повідомив, що план реструктуризації буде передбачати поділ компанії на трьох операторів: інфраструктурного, вантажного і пасажирського плюс виробничий блок.

За словами голови правління УЗ, в залежності від того, який шлях і сценарій буде обраний, проміжок часу для реструктуризації оцінюється від року до трьох-чотирьох-п'яти років.

При цьому поки що немає точних даних про те, як саме буде працювати в ринкових умовах сегмент пасажирських перевезень, який в складі УЗ є збитковим. Але, як видно, в УЗ не виключають, що такими перевезеннями будуть займатися і приватні оператори.

Євген Кравцов в цьому питанні посилається на європейський досвід, відзначаючи, що в ЄС застосовуються кілька схем. Зокрема, за його словами, існують механізми, коли приватні оператори борються за державні контракти за перевезення людей за фіксованими цінами, а є механізми, без подібних замовлень при яких перевізники заробляють за рахунок доходів від перевезень в люксових сегментах, тобто працює вільна конкуренція без дотацій. Також, каже Євген Кравцов, існують і комбіновані механізми.

"В залежності від того, яка модель буде обрана в Україні, які будуть пріоритети, ми зможемо говорити про можливість присутності приватних операторів, і як вони будуть фінансуватися", - повідомив він.

У той же час Євген Кравцов вважає, що перехід роботи пасажирського сегмента на ринкові умови необов'язково повинен супроводжуватися підвищенням цін на квитки.

"Щоб не було маніпуляцій. Абсолютно реально провести перехід на ринкові умови без підвищення вартості проїзду. Питання в тому, якою буде обраний баланс між державною підтримкою та іншими джерелами додаткових надходжень за пасажирські перевезення", - заявив він.

 

 
Коментарі (0)