ГоловнаДовідникТарифи ЖКГЯк сплачувати за комунальні послуги переселенцям з Донбасу - Роз'яснення Мінрегіону

Як сплачувати за комунальні послуги переселенцям з Донбасу - Роз'яснення Мінрегіону

Як сплачувати за комунальні послуги переселенцям з Донбасу - Роз'яснення Мінрегіону

Як сплачувати за комунальні послуги переселенцям з Донбасу - Роз'яснення Мінрегіону

Відповідно до вимог чинного законодавства України житлово-комунальні послуги мають надаватися споживачам (населенню) виключно на основі договорів, які, у свою чергу, мають відповідати вимогам Типових договорів, затверджених постановами Кабінету Міністрів України, а саме:

 - про  надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій - постанова КМУ від 20 травня 2009 р. N 529;

 - про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення - постанова КМУ від 21 липня 2005 р. N 630. 

 Закон України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що істотними умовами договору на надання житлово-комунальних послуг є, зокрема: 

 - найменування сторін; 

 - порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги; 

 - порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; 

 - права та обов'язки сторін.

 Таким чином, питання щодо оплати житлово-комунальних послуг, а також права та обов’язки споживача і виконавця регулюються умовами відповідних договорів.

 1.Щодо оплати комунальних послуг

 Відповідно до статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

 Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

 Таким чином, якщо у квартирі встановлено засоби обліку води чи теплової енергії, переселенці із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки, не повинні мати ніяких проблем із оплатою комунальних послуг, оскільки вони фактично не споживатимуть послуг і показання відповідних приладів обліку у їх квартирах дорівнюватимуть «0».

 Якщо ж квартирні засоби обліку не встановлено, то оплата споживачем має здійснюватися:

 - або відповідно до показань будинкового засобу обліку води чи тепла (вимоги Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005 №630);

 - або відповідно до норм, затверджених  органами місцевого самоврядування (у разі відсутності будинкових засобів обліку).

 В той же час варто зазначити, що згідно із статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 Реалізація цієї норми здійснюється згідно з Правилами та типовим договором, затвердженими постановою КМУ від 21 липня 2005 р. № 630, якими визначено, що споживач має право на:

 • зменшення розміру плати у разі:

 1) надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання; 

 2) тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання); 

 • несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;

 Таким чином, переселенці із зони АТО, які тимчасово залишили свої домівки, можуть скористатися своїм правом за умови надання виконавцю заяви та довідки з тимчасового місця проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби.

 Враховуючи проблеми із поштовим зв’язком, радимо споживачам надсилати відповідні заяви на адресу виконавців за допомогою засобів електронного та телефонного зв’язку (електронна пошта, факс).

   2. Щодо оплати послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій 

 Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються споживачам не залежно від їх присутності у будинку (прибирання прибудинкової території, вивезення побутових відходів та ін.)

 Оплата споживачем послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій здійснюється з урахуванням загальної площі його квартири, що відповідає вимогам Цивільного кодексу України, Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», а також Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 №869.

 Чинним законодавством України не передбачено механізму зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі тимчасової  відсутності споживача.

 Тому власники квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, якщо вони фактично надаються обслуговуючою організацією для будинку.

 Як оплатити житлово-комунальні послуги споживачам, які  тимчасово залишили свої домівки?

 1) Необхідно знати розрахунковий рахунок підприємства-виконавця послуг - банківські реквізити, які зазначаються у договорі про надання послуг;

 2) У разі відсутності інформації у споживача щодо розрахункового рахунку, необхідно з’ясувати цю інформацію зв’язавшись з підприємством-виконавцем (отримати інформацію на сайті підприємства або за телефоном);

 3) здійснити перерахування коштів :

 - через відділення  банків (на тій території, де в даний час проживає споживач);

 - через інтернет за допомогою платіжних карт.

 У кого є можливість, оплату послуг можна здійснити безпосередньо на підприємстві (у бухгалтерії або у відділах підприємства).  

 4) Обов’язково зберегти чек (копію квитанції про оплату)

 Радимо споживачам, які мають доступ до мережі інтернет, ознайомитися із процедурою оплати послуг, на сайті підприємств. 

 Для прикладу, на сайті КП «Компанія «Вода Донбасу»  та 

 ККП «Донецькміськтепломережа» надано детальну інформації щодо оплати споживачами відповідних послуг, зазначено телефони та інші координати відповідальних осіб.

 Щодо повірки засобів обліку

 Як було зазначено, відносини між споживачем та виконавцем регулюються договором.

 Питання щодо повірки засобів обліку, за якими здійснюється нарахування плати, не є виключенням.

 Звісно, у зв'язку з бойовими діями на території міста Донецька забезпечити проведення повірки є неможливим по декільком причинам (по-перше, має працювати організація, яка забезпечує повірку та має відповідний дозвіл для цього; по-друге,  потрібно фізично займатися цим питанням, що є неможливим у зв’язку з від’їздом споживачів у інші населенні пункти та регіони).

 Ще 05.09.2014 на сайті ККП «Донецькміськтепломережа» було інформаційне повідомлення про те, що у зв'язку з бойовими діями на території міста Донецька, тимчасово призупинено роботу Донецького державного центру стандартизації, метрології та сертифікації («Донецькстандартметрологія») і не проводиться держповірка приладів обліку гарячої води.

 За інформацією ККП «Донецькміськтепломережа», підприємство не пред'являтиме штрафні санкції до споживачів - як фізичним, так і юридичним особам, за несвоєчасне проведення чергової Держповірки приладів обліку гарячої води починаючи з липня 2014р. до відновлення роботи «Донецькстандартметрологія». Нарахування по гарячій воді в цей період буде проводиться за показниками приладів обліку. У разі, якщо квартирний водомір прийшов в непридатність, необхідно повідомити в районну абонентну групу для зняття його з обліку. Детальну інформацію можна отримати в районних абонентних групах і в міській абонентної групі (вул.Горького, 16 тел. (062) 304-04-52).

 Тому такого роду питання необхідно вирішувати, в першу чергу, з підприємством – виконавцем послуг.

 Довідково:

 Згідно із статтею 8 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» запроваджено мораторій на нарахування пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги

Згідно з вимогами цієї статті скасовано пеню за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги (водопостачання, газ, електро- і теплоенергія, водовідведення, утримання і експлуатація житла та прибудинкових територій, сміттєзбирання, ліфтове господарство), нараховану громадянам України, які проживають у населених пунктах, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції. Кошти, стягнуті з громадян України у вигляді пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, зараховуються у майбутні платежі за житлово-комунальні послуги.

 Постановою КМУ від 1 жовтня 2014 р. N 505 затверджено Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг

 Управління економіки систем життєзабезпечення Мінрегіону України

 
Коментарі (1)
Михаил
10 Грудня 2014 p. 09:18
Поддерживаю! Какой смысл там платить за коммуналку? А главное - кому? Ведь эти деньги никогда уже не попадут снова на Донбасс.