Акції української газотранспортної системи (ГТС) є дуже ризиковим проектом, враховуючи, що реалізація транзитних можливостей цієї системи після 2019 року буде перебувати під великим питанням.
Про це в коментарі ГолосUA повідомив експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев.
«Потрібно визначитися, що це за західний партнер, чому і на яких умовах він хоче придбати ці 49% акцій. Якщо ці умови прийнятні, то потрібно провести необхідні підготовчі дії. Наприклад, я не знаю, чи був проведений аудит української газотранспортної системи чи ні, чи дійсно вся ця ГТС коштує 14 мільярдів доларів чи ні. Тут, як і в будь-яких інших великих угодах, необхідно 7 разів відміряти, щоб один раз відрізати », - заявив експерт.
За словами Г. Рябцева, якщо говорити чесно, то не дивно бажання кого б то не було купити за такі великі гроші акції ГТС.
«З огляду на те, що реалізація транзитних можливостей цієї системи після 2019 року (буде знаходитися - Ред.) Під великим питанням. Крім того, з огляду на ті складнощі із забезпеченням інвестиційного клімату в Україні, які існують, було б цікаво дізнатися, хто ж це такий, хто готовий вкласти 7 мільярдів доларів в дуже ризиковий проект. Як би не виявилося так, що ми продамо 49% акцій української ГТС чергового «лижного інструктора», - зазначив він.
Нагадаємо, Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" вважає доцільним продаж 49% акцій оператора української газотранспортної системи міжнародного партнера України. Про це йдеться в листі "Нафтогазу" на адресу прем'єр-міністра Володимира Гройсмана.
Таку пропозицію гарантує збереження доходів від транзиту газу на нинішньому рівні і після 2019 року, коли закінчиться дія контракту на транзит газу між НАКом і російською компанією "Газпром".
За даними НАКу, вартість всього пакету акцій складає 14 млрд доларів, 49% - 7 млрд доларів відповідно.