Перевезення в Росію в 2017-му були найприбутковішими для "Укрзалізниці"
Для "Укрзалізниці" припинення залізничного сполучення з Росією буде економічно невигідним. Про це сайту "Сегодня" розповів Ярослав Пилипчук, експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури Українського інституту майбутнього.
Днями міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про плани закрити залізничне сполучення з Росією.
"Ми зараз розглядаємо варіант закриття залізничного сполучення з Москвою", - зазначив Омелян в ефірі 1 + 1, відповідаючи на питання про збільшення кількості поїздів сполученням Львів - Москва.
Однак в невигідному економічному становищі може опинитися сама "Укрзалізниця", впевнений Ярослав Пилипчук. Справа в тому, що в 2017 році Україна експортувала до Росії товарів на 3,94 млрд доларів. Імпорт склав 7,2 млрд доларів.
"Якщо дивитися за обсягами взаємної торгівлі України і Росії, а він зараз становить близько 10 млрд доларів, то більшість товарів перевозиться саме по залізниці. Скасування вантажного сполучення призведе до втрати і для української економіки", - вважає Пилипчук.
Те ж саме з пасажирськими перевезеннями. Тарифи на міжнародні маршрути в три-чотири рази вище, ніж по Україні.
"Укрзалізниця" втратить якраз прибутковий маршрут. Пасажири, які раніше їздили поїздами в Росію, просто пересядуть на автобуси. А скасування пасажирських перевезень тільки збільшить збитки пасажирського сегмента "Укрзалізниці", які становлять близько 3-4 млрд гривень в рік. Незрозуміло, чому це робити потрібно сьогодні, а не чотири роки тому. Якщо і приймати таке рішення, то потрібно показувати його економічне обґрунтування, а його - ні ", - додає Ярослав Пилипчук.
У 2017 році маршрут Київ - Москва став найприбутковішим напрямком "Укрзалізниці". Цей маршрут отримав понад 150 млн гривень прибутку. Серед інших прибуткових маршрутів напрямки - Одеса - Москва і Київ - Одеса. Загалом пасажирські перевезення далекого прямування в 2017 році були для компанії збитковими. "Укрзалізниця" втратила понад 3,5 мільярда гривень.
Росія почала скорочувати залізничні перевезення в Україні в 2014 році і до 2017-го припинила їх.