ГоловнаНовини ЖКГТранспортЕксперт: Збитки «Укрзалізниці» від пасажирських перевезень має відшкодовувати держава

Експерт: Збитки «Укрзалізниці» від пасажирських перевезень має відшкодовувати держава

Україна - єдина країна в Європі, де залізнична компанія за свій рахунок покриває збитки від пасажирських перевезень, їх повинно відшкодовувати держава

 

Україна - єдина країна в Європі, де залізнична компанія за свій рахунок покриває збитки від пасажирських перевезень, їх повинно відшкодовувати держава. Про це заявив Генеральний секретар організації пасажирського транспорту в Європі ALLRail Нік Брукс.

«Я не знаю прикладів у Європі, де вантажні оператори перехресно субсидують пасажирські перевезення, крім України. Це унікально. Звичайно, в Європі є великі залізничні компанії, у яких, звичайно, є вантажні департаменти. Але я ніколи не чув про ситуацію, коли пасажирські перевезення настільки невигідні, а вантажі настільки прибуткові, що перехресне фінансування має місце », - розповів Брукс.

На його думку, вантажними і пасажирськими перевезеннями повинні займатися окремі компанії, при цьому він вважає, що є потенціал для того, щоб домогтися більш високої ефективності пасажирських перевезень в Україні.

«Що стосується пасажирського сектора, то в Україні потрібно провести реформу, яка зробить його більш ефективним і знизить втрати. Щоб стимулювати більше людей сісти на поїзд, щоб отримувати дохід. Я вважаю, що УЗ може зробити свій продукт більш привабливим. Це могло б принести більше прибутку і зменшити збитки », - сказав Брукс.

Якщо ж після проведення реформи «Укрзалізниці» пасажирські перевезення все ще будуть збитковими, за словами Брукса, їх повинно відшкодовувати держава.

«Якщо збитки залишилися, то їх треба відшкодовувати НЕ вантажним підрозділом, а просто з грошей держави, виділеного з податків. Оскільки перехресне фінансування не працює », - підкреслив Брукс.

Раніше глава «Укрзалізниці» Володимир Жмак заявив, що в 2021 році УЗ буде розділена на 4 компанії (вантажоперевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура та виробництво), а непрофільні активи (медзакладу, санаторії, спортивні споруди) будуть виставлені на продаж або передані в концесію. А також повідомив, що УЗ планує інвестувати в оновлення рухомого складу компанії і залізничну інфраструктуру 25 млрд гривень.

У той же час екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян вважає, що «Укрзалізниця» повинна отримати значну фінансову підтримку від держави, щоб забезпечити оновлення рухомого складу та інфраструктури для підвищення ефективності та сервісу перевезень.

 

 

 
Коментарі (0)