ГоловнаНовини ЖКГГазопостачанняКабмін оприлюднив постанову про анбандлінг ГТС

Кабмін оприлюднив постанову про анбандлінг ГТС

Кабінет міністрів України опублікував постанову від 5 червня № 485, згідно з яким відділення газотранспортної системи (ГТС) від НАК «Нафтогаз України» буде реалізовуватися по моделі ownership unbundling

Кабінет міністрів України опублікував постанову від 5 червня № 485, згідно з яким відділення газотранспортної системи (ГТС) від НАК «Нафтогаз України» буде реалізовуватися по моделі ownership unbundling. Про це соощает Інтерфакс-Україна.

Документ, опублікований на сайті уряду, вносить зміни до постанови Кабміну від 1 липня 2016 року № 496, яка регламентує умови анбандлінга НАК «Нафтогаз України».

Зокрема, документ встановлює, що проект акта про передачу «Нафтогазу» повноважень з корпоративного управління ПАТ «Магістральні газопроводи України» (МГУ) повинен передбачати безумовний повернення повноважень по управлінню Міненерговугілля не пізніше 1 січня 2020 року.

До 20 червня поточного року відповідний проект акта повинен бути розроблений.

Як повідомлялося раніше з посиланням на прес-службу «Магістральних газопроводів України», що OU-модель передбачає подачу заявки на сертифікацію оператора, підписання транзитної угоди, отримання майна, необхідного для здійснення транспортування газу МГУ і не вимагає додаткових законодавчих змін.

Згідно із заявою компанії, прем'єр-міністр України Володимир Гройсман доручив розробити детальний план дій, а також скоординувати дії з Європейською комісією, секретаріатом Енергетичного співтовариства, Світовим банком та іншими міжнародними партнерами.

«Докладаємо зусиль для належного виконання даного рішення з нашого боку і сподіваємося на співпрацю з усіма учасниками процесу», - заявили в компанії.

Перед засіданням Кабміну будь-які проекти щодо анбандлінга були відсутні в порядку денному, опублікованому на урядовому порталі.

Раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман закликав НАК «Нафтогаз України» прийняти рішення, необхідні для завершення процесу відділення газотранспортного бізнесу по моделі OU. На його думку, вона є найбільш прийнятною і єдиною, яка може бути реалізована до кінця 2019 року.

У свою чергу НАК є прихильником анбандлінг за моделлю ISO (Independent System Operator), що забезпечує захист інтересів України в рамках арбітражу проти «Газпрому» на $ 12 млрд. ISO на відміну від моделі OU не вимагає приватизації ГТС України.

 

 
Коментарі (0)