Цього тижня мешканці багатоквартирних будинків Києва з центральним опаленням почали отримувати платіжки за тепло. Частина людей обурена, а решта – видихнули з полегшенням. В оселях з майже однаковим метражем суми до оплати різняться від 300 грн до 2 тис. грн.
Основними двома причинами називають наявність теплового лічильника та оформлення субсидії. Але, як виявилося, є й третя причина, про яку мешканці столиці навіть не здогадуються – «браковані» квитанції.
Суми нарахували за повний місяць, проте в жовтні опалювальний сезон тривав два-три тижні.
У Київській міській державній адміністрації рекомендують звертатись на гарячу лінію 15-57 щодо можливих помилок у розрахунках.
Більшість киян отримує тепло від ПАТ «Київенерго», з яким, як сказав нещодавно мер Віталій Кличко, через рік розірвуть договір.
Голова наглядової ради «Київенерго» Іванн Плачков завищені суми в рахунках пояснив помилкою. Мовляв, не може квартира у 60 «квадратів» мати рахунок за опалення в 3 тис. грн на місяць.
«Такого дива, як в Україні, в усьому світі немає, коли постачальник тепла укладає угоду безпосередньо зі власником квартири. Як у світі роблять: є власник будівлі, так от власник будівлі визначає організацію, яка є виконавцем послуг. І вже ця компанія працює з мешканцями, розподіляє це тепло за різними алгоритмами: якщо є лічильник – за лічильником, якщо немає – за квадратними метрами. А в нас зробили так, що кожну квартиру вивели напряму на «Київенерго». А якщо мільйон договорів, уявляєте, як одразу обробити таку кількість квартир? Раніше це було в ЖЕКах, кооперативах, а зараз це робить «Київенерго», і тому можливі такі помилки. Це кардинальна, системна помилка», – зауважує Плачков.
Він вважає встановлені тарифи на енергоносії алогічними та додає, що не може досі ознайомитися зі складовими тарифів, щоб зрозуміти, чому сформована саме така ціна енергоносія, яку затвердили в Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунпослуг, бо, за його словами, там не надають відповідний документ.