ГоловнаНовини ЖКГМодернізацію ГТС України проводять банкрути – експерт

Модернізацію ГТС України проводять банкрути – експерт

НАК «Нафтогаз Україна» планує позичити у державного «Укрексімбанку» 625 млн грн. В цей же час «Укртрансгаз», дочірня компанія «Нафтогазу», оголосила тендер для відбору банків з метою залучення кредиту на загальну суму 700 млн грн. «Укртрансгаз», як відомо, є технічним оператором ГТС України. Коменту

НАК «Нафтогаз Україна» планує позичити у державного «Укрексімбанку» 625 млн грн. В цей же час «Укртрансгаз», дочірня компанія «Нафтогазу», оголосила тендер для відбору банків з метою залучення кредиту на загальну суму 700 млн грн. «Укртрансгаз», як відомо, є технічним оператором ГТС України. Коментує експерт Інституту енергетичних досліджень Юрій Корольчук, інформує ІА «Україна Комунальна».

Тільки-тільки відгриміли гучні промови з приводу початку модернізації ділянки газотранспортної системи «Уренгой-Помари-Ужгород». Але пройшло буквально пару днів і стало відомо, що і сам «Нафтогаз Україна», і оператор вітчизняної ГТС «Укртрансгаз» терміново потребує «живих» грошей. При цьому «Нафтогаз» клятвено запевняв ЄБРР і Європейський інвестиційний банк, що подужає першу фазу модернізації за рахунок власних сил, тобто грошей.

«Нафтогаз Україна» вже давно перейшов розумні межі залучення кредитів як у державних, так і в приватних банків. Останнім часом основним шляхом отримання коштів «Нафтогазом» для оплати російського газу є «переведення в готівку» облігацій внутрішньої державної позики (ОВДП) через «Ощадбанк», «Укркесімбанк» і «Дельта банк».

«Укртрансгаз» до останнього часу був менш кредитозалежним. У листопаді 2010 р. компанія позичила у «Промінвестбанку» (дочірня структура російського держбанку «ВЕБ») 330 млн грн. Тепер сума бажаного кредиту збільшилася до 700 млн грн. Швидше за все, кредитором виступить також фінустанова, що представляє групу банків з російським капіталом.

Взагалі варто зауважити, що за останні два роки практика «жити в борг» особливо стала популярною серед підприємств «Нафтогазу України». Компанії «Укргазвидобування» і «Чорноморнафтогаз», що також входять в «Нафтогаз», в 2010-2011 рр.. різко збільшили кількість отримуваних кредитів.

Особливістю «Укртрансгазу» є те, що ця компанія отримує «живі» гроші від «Газпрому» за транзит природного газу. У 2010 р. «Укртрансгаз» заробив 21 млрд. грн., А за підсумками 2011 р. отримає 24 млрд грн. Звичайно, існує проблема, що всі ці кошти забирає материнська компанія «Нафтогаз» і розраховується з тим таки «Газпромом» за поставлений природний газ. На ремонт ГТС «Нафтогаз» залишає «Укртрансгазу» жалюгідні крихти. В середньому на ремонтні роботи «Укртрансгаз» витрачає 1,5-2 млрд грн на рік.

Відповідно, проблеми з розрахунками за російський газ змушують «Нафтогаз» забирати в «Укртрансгазу» все більше грошей, які надходять за транзит російського газу. І тим самим на ремонт і модернізацію ГТС залишається все менше і менше грошей.

У зв'язку з гучними заявами «Нафтогазу» про готовність провести хоча б перший етап реконструкції ГТС за власні кошти виникає резонне питання: якщо на третій день після початку модернізації виявляється, що грошей в кишені вже немає, то чи слід очікувати позитивного результату від такої роботи? При таких вихідних даних зрозуміло, що модернізацією ГТС займаються компанії-банкрути.

Слабка підготовленість «Нафтогазу» і «Укртрансгазу» до модернізації ГТС змушує задуматися про перспективи газової галузі України. При цьому потрібно розуміти, що Україні ще зберігає високі шанси переконати Євросоюз взяти активну фінансову участь у модернізації ГТС. А це, своєю чергою, зробить Росію більш зговірливою в ще продовжуються важких газових переговорах про ціну на газ.

 
Коментарі (0)