Директор департаменту стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Соболевський розповів Дело.ua про закупівлю УЗ електровозів і плани щодо створення СП
"Укрзалізниця" веде переговори зі світовими компаніями-виробниками електровозної тяги. У планах ж / д відомства почати схожу співпрацю, як з General Electric.
"Зараз ми в активній фазі обговорення з кількома великими гравцями на ринку виробництва електровозів. Це наш наступний крок, тому як по тепловозів у нас є розуміння і бачення ситуації з урахуванням підписання рамкової угоди з General Electric, то по електровозах нам належить визначиться і вибрати свого стратегічного партнера ", - заявив на презентації Дорожньої карти пріоритетних реформ у транспортній інфраструктурі директор департаменту стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Соболевський.
Delo.ua поцікавилося у Соболевського, як УЗ буде закуповувати електровози, на базі яких підприємства УЗ розглядає створення С, а також коли в Україну приїде новий електровоз.
З ким ведуться переговори для створення СП з виробництва електровозів? Це буде співпраця, як у General Electric і Крюківського вагонобудівного заводу?
Передбачається рамкову угоду з компанією-партнером. Нам би хотілося укласти міжурядову угоду, тому як перше - це стратегічна річ і це розуміння нашого партнера, запорука довгострокового партнерства. Друге - під таку угоду дуже низькі процентні ставки - кредит можна отримати під 2-3%. Такого в комерційному кредитуванні немає ... Зараз нам пропонують гроші під 8,5-9% "під валюту".
Ми зараз ведемо переговори з двома потенційними компаніями-виробниками електровозів. Поки я не можу сказати, що це за компанії.
Ми вирішили піти формальним шляхом, але більш відкритим і публічним, щоб уникнути ситуації, подібної до тієї, коли УЗ звинувачували в закритій угоді з General Electric ... Ми будемо оголошувати відкритий конкурс. На сьогодні опрацьовуємо тендер з юридичного боку.
З яким українським підприємством може бути створено СП?
У нас є ряд власних підприємств. У нас є Запорізький електровозоремонтний завод, є підприємства у Львові, Дніпрі, є депо. Основне обладнання для збирання (локомотивів - ред.) - це кран, який може піднімати відповідну вагу локомотива. Так ось, у "Укрзалізниці" є депо, яке обладнане таким краном. Розглядаємо всі можливі варіанти.
Нагадайте, скільки УЗ планує закупити електровозів в цьому році?
В цьому році ми за термінами вже не встигаємо закупити електровози.
Електровоз повинен бути адаптований під наші потрібні, його повинні закупити, побудувати і т.д. Lead time (проміжок часу, необхідний для виконання процесу - ред.) Із закупівлі певних запчастин становить від 9 до 12 місяців. Тому ми отримаємо електровоз в перспективі півтора років.
А за 5 років скільки плануєте закупити електровозів?
Якщо говорити про наші потреби, то на 5 років ми запланували закуп 210 електровозів, а до 2029 року в планах закупівля ще 200 локомотивів.
Ви обговорюєте проблемні закупівлі з Крюківським ВСЗ?
Моя позиція досить проста - ми готові підтримувати національного виробника, а й національний виробник повинен піти нам на зустріч. Якщо ми розуміємо, що КВБЗ - це єдиний постачальник, то вони повинні розуміти, що ми - їх єдиний покупець.