ГоловнаНовини ЖКГЗаконодавствоПаперові трудові книжки скасували

Паперові трудові книжки скасували

В Україні скасували паперові трудові книжки, документообіг в даній сфері скоро перейде в електронний формат

 

В Україні скасували паперові трудові книжки, документообіг в даній сфері скоро перейде в електронний формат

Верховна Рада прийняла закон, яким в Україні скасовані трудові книжки в паперовому вигляді. Тому вже скоро документообіг в даній сфері перейде в електронний формат, на впровадження якого відводиться 5 років. Про це йдеться в повідомленні прес-служби ВРУ

Урядовий законопроект підтримали 265 депутатів. Закон передбачає, що паперові трудові книжки не зникнуть відразу, оскільки на процес переходу на електронний документообіг відводиться 5-річний перехідний період, протягом якого одночасно можуть використовуватися і паперові, і електронні книги.

Трудові книжки були введені десятки років назад, коли паперові носії інформації були єдиними в той час. Зараз метою уряду є спрощення доступу до інформації про стаж працівників, а також введення системи автоматичного призначення пенсій або інших соціальних виплат без особистого звернення людини.

Іншими перевагами вважають усунення загроз втратити або пошкодити книгу, або фальсифікувати дані в ній. Трудова книжка кожного працівника велася роками для того, щоб зафіксувати трудовий стаж, адже від кількості відпрацьованих років залежав розмір майбутньої пенсії. Ситуація змінилася з 2004 року, коли поняття «трудовий стаж» зникло і було перейменовано в «страховий стаж».

Для отримання пенсії вважається саме страховий стаж, і тільки ті роки, місяці і дні, за які сплачено страхові внески. Ці дані і вносяться до Державного реєстру загальнообов'язкового соціального страхування.

Отже, починаючи з 1 січня 2004 року, для підтвердження страхового стажу трудова книжка дійсно не потрібна. Вся інформація про працівника міститься в реєстрі, яким користується Пенсійний фонд при визначенні стажу для пенсій.

Закон передбачає, що всі дані з трудової книжки, а також інші документи, що підтверджують трудову діяльність, повинні бути перенесені до реєстру Пенсійного фонду як оцифровані або скановані копії. За даними ПФУ, в минулому році десятки тисяч громадян подали вже електронні копії книжок. Поки що протягом найближчих 5 років можна буде використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну.

Електронні трудові книжки насамперед вводяться для тих, хто зараз ще не думає про пенсію, а не для нинішніх пенсіонерів. Однак і викидати трудову книжку поспішати не слід. Після 5-річного терміну дані про стаж можна буде подати до Пенсійного фонду так само, як і раніше - показавши паперову книгу.

Новий закон передбачає, що після того, як працівникові «завели» електронну трудову книжку, паперову роботодавець повинен віддати на збереження її власнику.

 

 

 
Коментарі (0)