ГоловнаНовини ЖКГТранспортПеревізники представили свій законопроект для спрощення ведення бізнесу

Перевізники представили свій законопроект для спрощення ведення бізнесу

Вивести ринок з тіні, спростити отримання дозволів на перевезення і обов'язково страхувати пасажирів

Вивести ринок з тіні, спростити отримання дозволів на перевезення і обов'язково страхувати пасажирів. Це передбачає концепція нового законодавчого регулювання ринку таксі, яку сьогодні Асоціація Відповідальних Перевізників, сервіси за викликом автомобілів Uklon, Uber, Bolt і інші гравці ринку презентували в Американській Торговельній Палаті, повідомляє AIN.

Як повідомляється в прес-релізі сервісу за викликом автомобілів Bolt, концепція була підготовлена ​​спільно учасниками ринку та експертами.

Автори ініціативи заявляють, що мета створення нового законодавчого регулювання - вивести з "тіні" ринок перевезень, змінити застаріле законодавство і впровадити зручний і загальнодоступний механізм для водіїв, який дозволить швидко і зручно оформити дозвіл для здійснення перевезень.

Законопроект пропонує скасувати ліцензування для внутрішніх перевезень пасажирів на таксі та на замовлення, скасувати необхідність обов'язкової реєстрації водіїв як ФОП, вимога мати сертифікований таксометр, а також необхідність подавати додаткову звітність.

Замість цього водіям пропонується оформити дозвіл індивідуального автомобільного перевізника, яке можна придбати на будь-який термін, навіть на місяць. Оплата за дозвіл і є сплатою податків, крім неї ніяких додаткових зборів не стягуватиметься. Обов'язковою є також страхування життя і здоров'я пасажирів.

Також в законопроекті визначається поняття карпулінга - це спільні поїздки на легковому авто, в яких водій не має наміру отримати вигоду, а пасажири (не більше 4) спільно покривають частину витрат.

Як говориться в тексті документа, щоб почати роботу як індивідуальний автомобільний перевізник, потрібно подати заяву до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки наземного транспорту.

У заяві потрібно вказати: ім'я фізичної особи; ІПН або номер і серію паспорта; місцезнаходження або місце проживання; контактні дані; термін видачі дозволу; дані про транспортний засіб, на якому будуть відбуватися перевезення; зобов'язання виконувати нормативно-правові акти.

Також до заяви потрібно додати документ про оплату арбітражного збору - токена.

Влада протягом 5 робочих днів повинні дати відповідь і внести суб'єкт в Державний реєстр автомобільних перевізників. Якщо в заяві виявлена ​​помилка або невідповідність правил, повідомити заявника повинні протягом трьох робочих днів. Після внесення в реєстр, фізособа отримує право на таксі-перевезення або перевезення на замовлення. Без цього вести подібну діяльність заборонено.

Дозвіл (токен) видають на 1 рік або 1 місяць. Вартість річного дозволу дорівнює рівню мінімальної заробітної плати, встановленої в бюджеті поточного року. Якщо перевізник буде користуватися електрокаром, плата складе 1/2 від "мінімалки". Вартість дозволу на місяць - 1/12 від річної + 5%.

На перші два роки, ініціатори законопроекту пропонують ввести пільгову ставку - і продавати токен за 2500 грн. У самому тексті законопроекту це поки не прописано.

Якщо людина вирішує займатися перевезеннями індивідуально, а не в рамках агрегатора, йому потрібно оформитися як самозайнятого перевізника. В такому випадку реєстрація проходить через ФОП, всі інші пункти не змінюються. Якщо він отримує дозвіл на роботу в рамках таксі-сервісу, то вписати потрібно буде дані про юрособу.

Зараз, як відзначають автори законопроекту, агрегатори підключають автомобілістів-ФОПів. Це ускладнює процес, а на водіїв лягає питання оподаткування. За новим законопроектом, податки будуть виплачуватися у формі збору за отримання дозволу, а масове оформлення по ФОП піде в минуле.

Перевізники заявляють, що нове законодавство дозволить вивести ринок з тіні і забезпечити додаткові надходження до бюджету.

Як пояснив COO компанії Uklon Сергій Смусь, за рахунок його введення токена держбюджету в перший же рік зможе отримувати до 500 млн грн.

За даними Офісу ефективного регулювання, щорічний оборот ринку таксі в Україні складає 40 млрд грн і 98% з цих грошей працюють в "тіні".

 

 
Коментарі (0)