ГоловнаНовини ЖКГЕлектроенергетикаПостачальники електрики розраховують на активізацію оплат після скасування мораторію на відключення

Постачальники електрики розраховують на активізацію оплат після скасування мораторію на відключення

Обленерго та постачальники розраховують на активізацію проплат за електрику після скасування мораторію на її відключення, масових обмежень у планах немає
Скасування Урядом торік запровадженого в березні 2022 року мораторію на вимкнення електроенергії споживачам, які заборгували за ресурс, сприятиме оплаті цих боргів, масових відключень вдасться уникнути, про це повідомила Енергореформа, пише "Україна Комунальна".
 
Так вважають представники операторів системи розподілу (ОСР, обленерго) та постачальників універсальних послуг (ПУП). 
 
«Одна з наших компаній - ТОВ «Закарпаттяенергозбут» (постачальник електрики) - має дуже погану тенденцію. На 1 лютого 2022 року борги населення з інтервалом понад три місяці. Тобто ті, кого ми дійсно вважаємо проблемними, становили 26 млн грн, на 1 січня 2024 року вони зросли майже втричі - до 86 млн грн», - повідомив СЕО Групи Tolk Володимир Крупко.
 
Він зазначив, що найбільший приріст стався в категорії споживачів, платіжка яких становить у середньому 2700 грн на місяць, це власники великих будинків, приватних басейнів і кортів, тому що пенсіонери, які мають платіжки до 500 грн, справно платять. 
 
Він також звернув увагу, що субсидіанти і, зокрема, пенсіонери за е/е платять, а нарощують борги ті, «хто цілком може оплачувати рахунки». 
 
Щодо відключень електрики за борги, Дацко прокоментував: «У нас є план дій на 2-3 місяці. Ми не ставимо собі за мету відключення. Наша мета - попрацювати з клієнтами, провести масову комунікацію, щоб повідомити про зняття мораторію і необхідність платити. Ми вже зараз відчуваємо наплив клієнтів, вони приходять у центр обслуговування, масово оформляють графіки реструктуризації. Основну частину боржників опрацюємо і зможемо запобігти відключенню. За 2-3 місяці ситуація стабілізується, вийдемо повні на розрахунки», - переконаний очільник прикарпатського ПУПу. 
 
При цьому він додав, що в такий спосіб вдасться зняти й навантаження на бригади, які мають технічно здійснювати відключення. 
 
Водночас Дацко допускає, що «хтось прийде в стан відключення», і наприкінці січня-початку лютого плануються перші такі заходи. 
 
Платіжна дисципліна в умовах воєнного стану справді погіршилася, але зазначив, що борги формуються заможними клієнтами. 
 

«Під відключення підпадає 74 тис. абонентів в Києві та Дніпропетровській області (територія діяльності ПУП). Це менше 3% нашої клієнтської бази. І їхній борг становить 623 млн грн - майже 50% усієї простроченої заборгованості. Тобто малий прошарок клієнтів формує половину боргів, і вони сформували їх не рахунками по 200 грн», - описав ситуацію представник Yasno. Водночас він запевнив, що компанія готова оформляти графіки реструктуризації боргів, «якщо у клієнта дійсно складна ситуація».   

 
Коментарі (0)