- Умови проведення тендерів на надання послуг з вивезення побутових відходів які діяли раніше не були урегульовані законодавчо. Органи місцевої влади не мали єдиного порядку проведення конкурсу – в різних містах могли бути свої умови. Я хочу звернути увагу на те, що тепер місцева влада не зможе інтерпретувати і коригувати їх. Умови проведення конкурсу стали більш зрозумілі і стандартизовані; чітко прописано тип підприємств які можуть працювати в цій сфері; визначено територіальний принцип розподілу для проведення конкурсу; закцентовано увагу на роздільному збиранні сміття.
Запитання викликає лише один момент. Хто з учасників має більше шансів виграти конкурс – у кого ціна нижча, чи у кого комплекс робіт ширший? Наприклад, якщо в одному місті дві компанії А (готова надати повний комплекс послуг: вивезення, роздільного збирання сміття, сортування і захоронення залишків), з умовним тарифом 80 грн і Б (виключно вивезення сміття на заміський полігон), але з тарифом, наприклад, 40 грн, претендують на один і той самий ринок. Яке рішення готова прийняти місцева влада? Що для неї важливіше? Тут, на мою думку, є певна незрозумілість. Мені здається, що саме головне, щоб обов'язковою умовою для проведення конкурсу, були саме роздільний збір і сортування сміття. Якщо це буде обов'язковою умовою для всіх учасників ринку, то від цього буде максимальна користь, а так виграти може неякісна послуга, за рахунок низького тарифу.
На мою думку, затвердження типового договору, за яким мають надаватися послуги з вивезення побутових відходів та інші моменти, зазначені вище, дозволяють стверджувати, що прийняття цієї Постанови є кроком вперед для регламентації дій на надання відповідних послуг. І це добре, що правила поводження з побутовими відходами систематизовані в єдиному документі.