ГоловнаНовини ЖКГТранспортПовітряний експрес Київ-Бориспіль вже планують згортати

Повітряний експрес Київ-Бориспіль вже планують згортати

Україна може відмовитися від будівництва залізничного сполучення між Києвом і аеропортом Бориспіль, заявив заступник міністра інфраструктури

Україна може відмовитися від будівництва залізничного сполучення між Києвом і аеропортом Бориспіль, заявив заступник міністра інфраструктури

Обслуговування кредиту на будівництво Повітряного експреса між Києвом і аеропортом Бориспіль обходиться Україні в $ 2 млн на місяць. Про це в інтерв'ю LIGA.net розповів заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань. На його думку, цей проект потрібно закрити.

"Це проект повідомлення, на який було виділено китайський кредит в $ 372 млн. Витратили $ 50 млн. У результаті немає ні експресу, ні доларів. Тривають переговори про зміну процентної ставки і самого проекту. Поки остаточного рішення немає", - пояснив він.

Заступник міністра розповів, що на даний момент підписання договору в 2011 р Україна брала кредит під 6,5% річних.

"Сьогодні ми кредити залучаємо під 2% річних і наполягаємо на зниженні. Китайська сторона поки на це не йде. Максимум, що вони готові дати, - 4,5%. Якщо ставка не буде знижена, ми відмовимося від кредиту і повернемо гроші", - сказав Довгань.

Україна вже виплатили два транші, в січні 2018 р потрібно буде перевести третій транш.

"Ситуація насправді критична. Моя особиста думка - проект потрібно закривати. Такими темпами, як він рухається, сенсу його продовжувати немає", - додав чиновник.

Читайте також: Повітряний експрес 2.0. Навіщо реанімують електричку до Борисполя

Спочатку план передбачав запуск швидкісної електрички. Однак з'ясувалося, що вона буде створювати перешкоди для аеронавігаційного обладнання аеропорту. Пізніше розглядався варіант підземного тунелю, але він значно дорожче початкового задуму.

За словами Довганя, зараз Міністерство інфраструктури пропонує запустити дизельні потяги. В такому випадку проект обійдеться в $ 120 млн. Другий варіант - пустити в Бориспіль гілку метро. На час будівництва (мінімум на два роки) буде частково обмежено рух по Бориспільській трасі. Цей проект дорожче - $ 300 млн. Обидва проекти знаходяться на розгляді Кабміну, який повинен визначитися з остаточним варіантом.

Раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявляв, що загальна сума українсько-китайських проектів сягає $ 7 млрд.

 

 
Коментарі (0)