1. Ознака перша і найяскравіша - ліфт. Ламається він із періодичністю раз на тиждень або й частіше. Ліфт має схильність ламатися, коли ви перевозите важкі речі, купили новий телевізор чи просто тягнете на смітник старий розламаний диван. Диспетчер давно вже не виходить на зв'язок із пасажирами підйомника - для цього немає технічної можливості. Заради справедливості варто зазначити, що значну роль в облагородженні цього засобу пересування по будинку відіграли і самі жителі: кнопки випалені, дзеркало постійно чимось забруднене, а стійкий неприємний запах примушує з острахом думати, що ж тут відбувалося...
2. Повна відсутність клумб і якогось натяку на благоустрій прибудинкової території. Кілька кущів і квітів говорять лише про те, що пенсіонеркам з під'їзду не байдуже, куди виходити щоранку обговорювати сусідів і підгодовувати безпритульних собак. Останні заслуговують окремої розмови: біля будинку у нас їх «ошивається» з десяток. Однак явних протестів мешканців проти їхньої прописки у нашому будинку я не чула: агресивності вони не виявляють, до будинку заходять рідко. Та й, знаючи, які умови у притулку для тварин сьогодні може запропонувати столична влада, собак стає просто шкода.
3. Ознака третя - нечасті прибирання. За рік я бачила двірника в роботі на території може кілька разів. Звичайно, я припускаю. що він міг бути і без уніформи, що не робить честі керівникові ЖЕКу. Але, коли минулого тижня у нам вимили сходові клітини, як кажуть, святкували усім під'їздом.
4. Ознака четверта – відсутність оголошень на інформаційних стендах. В ЖЕКУ обмежуються поодинокими «месседжами», написаними переважно від руки, які розповідають нам про те, що не буде гарячої води або тепла, або що та чи інша квартира заборгувала. Я вже не говорю про відсутність вичерпних даних про ЖЕК, диспетчерські та аварійні служби.
5. Ознака п'ята – відсутність зборів мешканців. Ще жодного разу я не наштовхнулася на жвавий натовп у дворі, який би обговорював житлові чи комунальні питання. Та й оголошень з цього приводу не було. Висновок один: у будинку все просто чудово. Або ж інший – всім байдуже. Байдуже людям, які тут живуть – бо звикли, байдуже працівникам ЖЕКу, оскільки їхнього ентузіазму вистачає рівно на розмір щомісячної зарплати.
Тепер, як у шоу «Що? Де? Коли?»: увага, запитання!
Нашому будинку потрібен ремонт, немає грошей, досить специфічний контингент частини мешканців, практично відсутня самоорганізація, а головне немає розуміння, чим ця самоорганізація допоможе. Як на нашому прикладі створити успішне і не збиткове ОСББ?
Пропозиції надсилати на електронну адресу ІА «Україна Комунальна» info@jkg-portal.com.ua
Грамотна Юлія, спеціально для ІА «Україна Комунальна».