ГоловнаПублікаціїУтилізація ТПВРоз’яснення Мінрегіону: що робити, якщо не вивозять побутові відходи

Роз’яснення Мінрегіону: що робити, якщо не вивозять побутові відходи

Про необхідність укладання договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами та що робити в разі їх невиконання читайте у роз’ясненні Мінрегіону.
Згідно із Законом України «Про відходи» послуга з поводження з побутовими відходами включає в себе вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення цього населеного пункту.
 
Критерієм якості цієї послуги є дотримання графіка, вимог законодавства та правил надання послуг з поводження з побутовими відходами.
 
Послуга з поводження з побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається між споживачем та виконавцем послуг відповідно до типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
 
Більше про те, чому слід роздільно сортувати відходи та які способи їх переробки читайте у нашому роз’ясненні  «Поводження з побутовими відходами: від «А» до «Я».
 
Про необхідність укладання договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами
 
Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі джерел утворення побутових відходів повинні укладати договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснювати оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечувати роздільне збирання побутових відходів відповідно до Закону України «Про відходи».
 
Нагадуємо, що відповідно до останніх законодавчих змін, споживачі житлово-комунальних послуг зобов’язані укласти договори з виконавцями послуг протягом п’яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). Договори необхідно укласти щодо кожного виду комунальної послуги, в тому числі й послуги з поводження з побутовими відходами
 
Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України на підставі статті 35-1 цього Закону.
 
Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, управитель багатоквартирного будинку або інша уповноважена особа, яка укладає колективний договір про надання комунальних послуг, має право на вибір серед визначених у встановленому законодавством порядку виконавців послуг з поводження з побутовими відходами на підставі статті 25, якщо інше не визначено Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
 
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів зобов’язаний укласти договори про надання послуг з перероблення та захоронення побутових відходів із суб’єктами господарювання, що надають такі послуги відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення.
 
Договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами мають містити інформацію про укладені договори між виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та суб’єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та/або захоронення побутових відходів.
 
Поводження з побутовими відходами в Україні здійснюється відповідно до державних норм і стандартів. Про особливості поводження з побутовими відходами в Україні читайте у нашому роз’ясненні на офіційному вебсайті Мінрегіону.
 
Що робити та куди звертатись, якщо не вивозять побутові відходи?
 
1. Якщо споживачі виявили переповнені контейнери з побутовим відходами біля своїх домівок, їм потрібно викликати виконавця послуг (його представника) для перевірки кількості та якості наданих послуг.
 
Акт-претензія складається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг».
 
Про те, як споживачам комунальних послуг захистити свої права в разі їх порушення читайте у роз’ясненні Мінрегіону «Про захист прав споживачів у нових договорах із виконавцями житлово-комунальних послуг».
 
2. Споживачі житлово-комунальних послуг, в тому числі й послуг з поводження з побутовими відходами, мають право звернутися до суду за невиконання договору виконавцем послуги. Оскільки споживачі уклали договір про поводження з побутовими відходами, вони мають пряму угоду з виконавцем послуги з поводження з побутовими відходами.
 
Адже відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець комунальної послуги зобов’язаний:
  • забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання;
  • розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості;
  • вживати заходів до усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» позивачі у справах про захист своїх прав як споживачів звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях. Конституція України гарантує безоплатну правову допомогу, яка повністю або частково надається за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, які не заборонені законодавством.    

 
Коментарі (0)