ГоловнаНовини ЖКГЗаконодавствоСуд заборонив відключати холодну воду через борги

Суд заборонив відключати холодну воду через борги

Визначено, що комунальні послуги надаються споживачеві безперебійно, за окремими винятками, в число яких не віднесено наявність у споживачів заборгованості за надані послуги

Верховний Суд в складі колегії суддів Касаційного цивільного суду, погоджуючись з позитивними для позивача рішеннями попередніх судових інстанцій, сформував позицію, згідно з якою ні Законом України "Про житлово-комунальні послуги", ні іншими нормативно-правовими актами не передбачено право виконавця послуг припинити водопостачання в випадку несвоєчасної оплати споживачем наданих йому послуг.

Обгрунтовуючи рішення, Верховний Суд зазначив, що відповідно до статті 1 зазначеного Закону, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи в забезпеченні, зокрема, холодною водою та водовідведенням; виконавець - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору. А ч. 3 ст. 16 цього ж Закону визначено, що комунальні послуги надаються споживачеві безперебійно, за окремими винятками, в число яких не віднесено наявність у споживачів заборгованості за надані послуги.

Згідно з пунктом 32 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р № 630 (далі - Правила) виконавець має право:

1) у разі несвоєчасного внесення споживачем платежів за надані послуги нараховувати пеню в розмірі, встановленому законом і договором;

2) вносити за погодженням із споживачем у договір зміни, що впливають на розмір плати за послуги;

3) вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) доступу, в тому числі несанкціонованого, в приміщення споживача для ліквідації аварій відповідно до встановленого законом порядку.

Відповідно до пункту 33 Правил виконавець зобов'язаний: своєчасно надавати споживачеві послуги у встановлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я і не тягнуть за собою збитки його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил; проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта; відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття пломб з запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) протягом доби.

Крім того, Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства від 27.06.2008 р № 190, які є обов'язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності та підпорядкування, передбачено відключення від водопостачання тільки в разі самовільного приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення.

У зв'язку з доводами відповідача про те, що обов'язок по обслуговуванню внутрішньобудинкових мереж водопостачання покладено на власника будинку, а тому КП "Харківводоканал" є неналежним відповідачем у справі, заслуговує на увагу ще один висновок Верховного Суду, зокрема. До компетенції керуючого відноситься утримання внутрішньобудинкових систем в належному стані, а не підключення водопостачання в квартири в підтвердженні бронювання відключення в зв'язку з наявністю заборгованості за надані послуги, тому саме КП "Харківводоканал" є належним відповідачем по справі.

 
Коментарі (0)