Як повідомляє прес-служба Мінінфраструктури, готуючи проект програми, фахівці міністерства дійшли висновку, що найбільш оптимальним та прийнятним шляхом оновлення автомобільних доріг є державне фінансування. Оскільки будівництво автошляхів на умовах державно-приватного партнерства (концесії) набагато дорожче, ніж за рахунок бюджетного фінансування та потребує стовідсоткових урядових гарантій. Отже, альтернативи оновлення автошляхів за кошти держбюджету наразі немає.
Утім Мінінфраструктури продовжуватиме роботу з пошуку оптимальних варіантів реалізації проектів на умовах державно-приватного партнерства в Україні, щоб у разі досягнення позитивних результатів використовувати їх у подальшому.
Проектом, зокрема, передбачається, що наявну на сьогодні кількість автошляхів – 169,5 тис. км – буде приведено до належного транспортно-експлуатаційного стану, що у свою чергу сприятиме зростанню транзитного потенціалу нашої країни. Із загальної протяжності вітчизняних автомобільних доріг загального користування, згідно з проектом Програми, майже 30 тис. км буде відремонтовано: у першу чергу – це дороги, які ведуть до великих міст, а також шляхи з найвищою інтенсивністю автомобільного руху.
У планах також – будівництво абсолютно нових доріг. Відповідно до сучасних європейських стандартів упродовж 2013-2018 років буде побудовано близько 2 тис. км автомобільних доріг з належною дорожньою інфраструктурою та розвитком автотранспортних коридорів. Також будуватимуться під’їзди із твердим покриттям до сільських населених пунктів.
Загалом реалізація програми триватиме впродовж шести років, починаючи вже з 2013 року. Фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету, міжнародних фінансових організацій. Орієнтовна сума, необхідна для виконання програми розвитку доріг, - 264,5 млрд грн.
Нагадаємо, розпорядженням Кабінету міністрів від 3 вересня 2012 року № 719-р схвалено Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013 – 2018 роки.