ГоловнаНовини ЖКГТранспортУкраїна чекає подорожчання автобусних перевезень

Україна чекає подорожчання автобусних перевезень

8 жовтня на сайті Мінінфраструктури чиновники опублікували для ознайомлення масштабний законопроект, який встановлює жорсткі європейські правила ведення бізнесу українськими автоперевізниками

Уряд взявся за реформування транспортної галузі.

8 жовтня на сайті Мінінфраструктури чиновники опублікували для ознайомлення масштабний законопроект, який встановлює жорсткі європейські правила ведення бізнесу українськими автоперевізниками.

Згідно з текстом документа, першими освоїти євростандарти доведеться компаніям, що спеціалізуються на перевезенні людей і небезпечних вантажів - для них норми закону наберуть чинності одразу ж після офіційної публікації. Вантажному транспорту дадуть невелику відстрочку - до січня 2024 року.

Так чи інакше, за оцінками авторів документа, на імплементацію його норм підприємці змушені будуть витратити близько 100 млн. Грн. Що неминуче позначиться на тарифах перевізників. При цьому, кажуть експерти, декларованої мети чиновники можуть так і не добитися, а якість перевезень європейським за день не стане.

Насамперед чиновники вирішили створити спеціального реєстру. У нього стануть вносити не тільки ліцензовані компанії, але і весь їх транспорт. Що в теорії повинно істотно звузити простір для маніпуляцій. Адже скористатися «чужим» автобусом перевізник не зможе.

«Вводиться норма, яка ліквідує субпідряд. Зараз поширена схема, коли перевізник на конкурсі заявляється на маршрут з шикарними автобусами, а за фактом маршрут обслуговує якийсь СПДшник на «відрі з гайками», - похвалив нововведення експерт громадської компанії «Європатруль» В'ячеслав Коновалов.

Допоможе реєстр і в справі боротьби з нелегалами. Якщо даних про перевізника не опиниться в реєстрі, його не просто оштрафують, але і конфіскують транспортний засіб. Навіть якщо воно формально йому не належить. Втім, експерти запевняють, що обійти цю норму не складе труднощів.

«У законопроекті на закладений механізм боротьби з недобросовісними перевізниками. Нелегал прийняв вантаж картоплі і повіз його як свій, який можна везти без документів. Або йому просто будуть давати фіктивні документи «на провезення». І ніяких до нього претензій », - розповів директор групи транспортних компаній« Прайм »Дмитро Лёушкін.

Ще одна значна зміна, яке привносить законопроект - інститут спецуправленцев, які повинні взяти на свої плечі не тільки керівництво транспортними підприємствами, але і всю відповідальність за можливі провини.

В обов'язки «менеджера з перевезень» увійдуть управління автоперевезеннями, перевірка договорів і транспортної документації, бухобліку. Він буде відповідає за відпочинок водіїв, технічне стану транспортних засобів, питання охорони праці, пожежної і безпеки перевезень.

Зайняти таку позицію зможе і діючий керівник. Для цього йому потрібно буде скласти іспити і отримати сертифікат, а також довести свою бездоганну репутацію. В іншому випадку менеджера доведеться найняти на стороні. Гарна новина полягає в тому, що такого фахівця буде дозволено виконувати управління до 4 автоперевізниками із загальним максимальною кількістю до 50 одиниць техніки. Але навіть при цьому додаткова посада в штаті багатьом може виявитися не по кишені.

«Менеджери з автоперевезень повинні отримувати зарплату, але хто їм буде платити? Коли проїзд в громадському транспорті коштуватиме 15 грн., Тоді і менеджери будуть окупатися, але при таких цінах українці перестануть користуватися громадським транспортом. Всі подібні нововведення ведуть до подорожчання послуг », - сумнівається в життєздатності цієї ідеї в.о. голови Асоціації перевізників Києва Юрій Артеменко.

Ще однією проблемою може стати гострий кадровий голод. За оцінками авторів документа потреба в сертифікованих менеджерах сягає 7 тисяч осіб. Навчити і сертифікувати всіх їх в короткі терміни буде вкрай важко.

Законопроект пропонує зобов'язати автоперевізників відповідати 4 неодмінною умовою:

Мати бездоганну ділову репутацію, що має на увазі відсутність адміністративних і економічних правопорушень з боку автоперевізників, водіїв і менеджерів підприємства.

Мати відповідне фінансове становище, яке підтверджується шляхом надання банківської гарантії, договору страхування професійної діяльності.

Бути професійно компетентним, що означає наявність у менеджера з перевезень свідоцтва професійної компетентності.

Мати офіс в Україні.

Всю цю інформацію про того чи іншого перевізника будь-який українець зможе знайти в реєстрі і переконатися в його відповідності або, навпаки, в некомпетентності.

 

 
Коментарі (0)