ГоловнаНовини ЖКГТранспорт«Укравтодор»: Через погані дороги Україна втрачає щороку сотні мільярдів

«Укравтодор»: Через погані дороги Україна втрачає щороку сотні мільярдів

Хронічне недофінансування дорожної галузі призведе до критичних втрат в національній економіці. 97% доріг в Україні потребують капітального ремонту якщо його не зробити, за кілька років доріг в Україні не залишиться

В українському Автодорі вважають, що погані дороги в Україні стануть причиною втрат економіки на суму 100-120 млрд грн впродовж 2016 та 2017 років. В основному - через пришвидшене зношення автомобілів та перевитрати пального.

«За нашими прогнозами, через критичний стан дорожньої мережі, українська економіка втратить близько 100-120 мільярдів гривень у 2016 та 2017 році», – таку заяву зробив Микола Березовський заступник Голови Державного агентства автомобільних доріг України під час прес-конференції, яка відбулася 14 квітня.

Ці втрати базуються в першу чергу на перевитратах пального, зростання витрат на перевезення вантажів та пасажирів через зменшення швидкості та в необхідності додаткового ремонту автомобілів. Саме фактор високої частки транспортних витрат впливає на зростання собівартості усієї продукції близько на 15%. Щодо соціальних продуктів, то це відгукується у таких цифрах: близько 4% у собівартості хліба, близько 5% – у молоці, майже 8% – це транспортні витрати у ковбасних та м’ясних виробах, 12,5% – у цукрі, 12,6% – в олії, близько 20% у собівартості картоплі та найбільша частка витрат у гречці – понад 26% собівартості.  

«Такого стану мережі доріг не було за усю незалежність країни. В цьому році ми входимо в ремонтно-будівельний сезон з неймовірними показниками ямковості – понад 14,7 мільйонів м2. А що найстрашніше, за прогнозами наших спеціалістів, цьогоріч ми не зможемо ліквідувати близько 10 мільйонів м2», – зазначив Микола Березовський.    

За його словами, причина цьому – хронічне недофінансування дорожньої галузі, яке ми спостерігаємо протягом останніх 10-15 років. У 2016 році з державного бюджету на експлуатаційне утримання виділено лише 2,5 мільярди гривень, а критична межа потрібного фінансування утримання дорожньої мережі становить близько 9 мільярдів гривень. Тобто ми маємо від критичної потреби лише 28%, з яких на ліквідацію ямковості та деформацій дорожнього покриття Укравтодор може направити трохи більше 1 мільярда гривень. 

Щодо більш суттєвого ремонту, то в цьому році Автодор має краще фінансування, ніж в минулому. Якщо у 2015 поточним середнім ремонтом було відремонтовано близько 300 кілометрів автодоріг, то у 2016 році Укравтодор сподівається на вчасне фінансування ремонту 1 750 кілометрів. 

Проте навіть ця цифра не така оптимістична, як здається з першого погляду. З урахуванням того, що 97% дорожньої мережі потребують поточного середнього та капітального ремонту, за умови отримання з усіх джерел фінансування коштів (19,4 мільярдів гривень), Укравтодор зможе відремонтувати лише 1%. 

«Якщо не буде створено Дорожнього фонду, який наповнюватиметься цільовими надходженнями з акцизів від пального та автотранспорту, через 2-3 роки в Україні взагалі не буде доріг», – підсумував Микола Березовський.  

 

 
Коментарі (0)