ГоловнаНовини ЖКГТранспорт"Укрзалізниця" хоче підвищення вантажних тарифів на 37%

"Укрзалізниця" хоче підвищення вантажних тарифів на 37%

Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, про це повідомила пресслужба компанії.
Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, про це повідомила пресслужба компанії.
 
"Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів суттєво помірною цифрою: лише 37%, або приблизно 13% у річному вимірі, зважаючи на те, що з останньої індексації минуло 2,5 року", - ідеться в повідомленні пресслужби.
 
Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.
 
Затверджені зміни надалі буде направлено для розгляду Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад і територій України, уточнили в УЗ.
 
У компанії нагадали, що відповідно до постанови Кабміну від 16 грудня 2009 року № 1392 "Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щорічно.
 
Зокрема, з часу останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель - на 110%, запчастини для тепловозів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.
 
Зазначається, що це позбавило компанію можливості виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу в необхідному обсязі, а також, індексувати заробітні плати залізничників, з яких понад 10 тисяч захищають Україну в лавах ЗСУ, виконувати перед ними соціальні зобов'язання.
 
Повідомляється, що запланована індексація дасть змогу на мінімально необхідному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. В іншому випадку виникнуть суттєві ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.
 
Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.
 
Коментарі (0)