ГоловнаНовини ЖКГТранспортУкрзалізниця не потребує підвищення тарифів

Укрзалізниця не потребує підвищення тарифів

"Укрзалізниця" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році.

"Укрзалізниця" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році. Про це йдеться в листі президента Американської торгової палати Андрія Гундера на ім'я міністра інфраструктури Володимира Омеляна.

Зокрема, А.Гундер звернув увагу міністра, що згідно з наказом міністерства № 782 від 8 жовтня 2013 року тарифи підлягають перегляду в разі якщо рівень доходів від звичайної діяльності не забезпечує відшкодування поточних витрат залізниць, або ж якщо у них не вистачає коштів на здійснення капітальних інвестицій, необхідних для фінансування інвестиційної програми.

А.Гундер зазначає, що перша умова, характеризується показником прибутку до сплати податків, відсотків, зносу і амортизації (EBITDA), який повинен мати планове значення +17,5 млрд грн. без урахування індексації тарифу, що свідчить про здатність "Укрзалізниці" фінансувати операційну діяльність в 2017 році.

"Що стосується другої умови, хотіли б звернути Вашу увагу на запланований обсяг" капітальних інвестицій "22,7 млрд грн., Що на 15,8 млрд грн. Більше факту 2016 року. За звітними даними за 5 міс. 2017 року на капітальні інвестиції було направлено 2 млрд грн. (9% від річного запланованого бюджету). Окремо слід відзначити, що на початок року на рахунках "УЗ" було близько 7 млрд грн., чого було достатньо для фінансування 44% інвестицій, які Кабінет міністрів України дозволив здійснити "УЗ" без узгодження фінплану. З огляду на фактичні та ні використання інвестицій в попередні роки, запланований обсяг інвестицій неможливо освоїти ефективно ", - зазначив він.

На думку експертів компаній-членів Американської торгової палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "Укрзалізниця" повинна показати результат від попереднього підвищення, зокрема в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки і збереженням вантажу. А.Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням / ремонтом вагонного та локомотивного парку "Укрзалізниці", швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу "Укрзалізниці" і т . Д. з чіткими термінами і метриками.

"Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, так як таке підвищення є передчасним і економічно необгрунтованим, і відповідно доопрацювати проект консолідованого фінансового плану" УЗ "на 2017 рік ", - йдеться в листі.

У свою чергу виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Галина Дерев'янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості і агропромислового комплексу України.

У зв'язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в "Укрзалізницю". Також вони вважають за необхідне опрацювати альтернативні джерела фінансування "Укрзалізниці".

Крім того, компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для "Укрзалізниці" внаслідок падіння обсягу перевезень в разі підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний і річковий транспорт.

Як повідомлялося, раніше промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити "Укрзалізниці" утриматися від підвищення вантажних ж / д тарифів до кінця поточного року.

У листі, підписи під яким поставили керівники Федерації металургів України, ВП "Укрметалургпром", асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціацій "Укрцемент" та "Укрстекло", підкреслювалося, що для підвищення вантажних ж / д тарифів сьогодні немає ніяких економічних обґрунтувань.

Нагадаємо, тарифний комітет Мінінфраструктури на засіданні 31 серпня 2017 року погодив підвищення тарифів на ж / д вантажоперевезення усередині країни на 22,5%, з 1 жовтня 2017 року. 13 вересня на своєму засіданні Кабінет міністрів схвалив фінансовий "Укрзалізниці" з індексацією тарифів на вантажоперевезення у внутрішньому сполученні.

 

 
Коментарі (0)