Відкриття ТОВ в Україні сьогодні є одним з найпопулярніших варіантів реєстрації бізнесу. Товариство з обмеженою відповідальністю – форма юридичної особи, яку вибирають для порівняно невеликих компаній, націлених на розвиток та зростання.
На відміну від ФОП, ТОВ передбачає наявність кількох власників (учасників, які мають свої долі), забезпечує низку зручних інструментів для здійснення управління бізнесом, залучення інвесторів і кредиторів, реалізації різних стратегій масштабування та співпраці з великими компаніями.
Етапи реєстрації ТОВ
Щоб здійснити відкриття ТОВ, потрібно виконати наступні кроки:
- Придумати унікальну назву – найменування вже існуючих юросіб можна перевірити в ЄДР на сайті Мінюсту.
- Визначитися з юридичною адресою – місцем розташування офісу, яке потрібно вказати в документах.
- Вибрати КВЕДи, що відповідатимуть видам комерційної діяльності, яку планує здійснювати ТОВ, та систему оподаткування (спрощену або загальну).
- Провести збори засновників з фіксацією рішення про відкриття компанії у протоколі.
- Створити статут ТОВ.
- Визначитися зі статутним капіталом, частками.
- Подати заяву та пакет документів за місцем реєстрації бізнесу – розгляд в середньому займає 3-7 днів.
- Дочекатися внесення даних в ЄДР.

Після успішного реєстрації компанії необхідно відкрити рахунки в банку, отримати електронний підпис та організувати ведення бухгалтерії ТОВ. З огляду на те, що діяльність компанії передбачає значно більший обсяг зобов’язань та документації, а ДПС пильніше контролює ТОВ (у порівнянні з ФОП, до прикладу), варто одразу подумати про те, хто і як буде вести фінансовий облік.
Які нюанси варто взяти до уваги
Статут для ТОВ може бути створений на основі типового (модельного), що затверджений Кабміном і розміщений у вільному доступі на порталі ВР. В ньому вже прописані основні пункти, які регулюють діяльність юрособи, управління, розподіл доходу та інші питання.
Проте юристи рекомендують створювати для компанії статут в індивідуальному порядку, що дасть можливість врахувати всі особливості бізнесу та побажання його власників. Кількість засновників може бути будь-якою (від одного), стати учасниками ТОВ можуть як резиденти, так і нерезиденти – фізичні, юрособи, ФОП, ТОВ та ін.
Статутний капітал формується майном або коштами. Законом не встановлено обмежень щодо суми, тому вона може бути зовсім незначною. Майно для формування статутного капіталу оцінки не потребує.
Основні складові ведення бухгалтерії ТОВ
Що входить в бухгалтерський облік юрособи:
- Реєстрація фінансових операцій з документальним супроводом.
- Створення і організація зберігання первинних документів – рахунків, актів, накладних, касових ордерів, платіжних доручень та ін.
- Своєчасне подання звітності до ДПС і сплата податків.
- Ведення кадрового обліку – оформлення договорів, розрахунок зарплати та податків за працівників тощо.
Організація бухгалтерії
Вести бухоблік директору або власнику (одному з учасників) ТОВ своїми силами законом не заборонено. Але це не найкраще рішення, адже процес складний і потребує фахових знань. Залучення ж спеціаліста може передбачати один з наступних варіантів: оформлення працівника у штат за трудовою книжкою, найм ФОП, надання послуг аутсорсингу бухгалтерії спеціалістами іншої компанії.
Аутсорс сьогодні стає найбільш популярним вибором, адже дає можливість витрачати кошти на виконання визначеного обсягу роботи, економити на створенні робочого місця працівника, оплаті соцпакету. Співпраця з профільними компаніями ведеться на основі договору надання послуг, гарантує високу їх якість та реалізацію всіх поставлених завдань у встановлені терміни.