Талант, репутація, досвід роботи, професійні якості копірайтера — відшукати хорошого фахівця не так вже й просто. Стрімкий розвиток інтернет-маркетингу зумовив цінність текстів для залучення нових клієнтів, зростання продажів і впізнаваності брендів. Сьогодні без якісних SEO-текстів неможливе просування, а без просування неможливо стати популярною та комерційно успішною компанією. Тому наша увага буде зосереджена на тому, як і де знайти хорошого копірайтера, який стане одним із ключиків розвитку вашого бізнесу.
Де шукати копірайтера
Іноді здається, що в потрібний момент усі гідні фахівці зникають і пошук копірайтера може затягнутися на місяці. Насправді ніша контент-маркетингу активно розвивається і все більше людей стають універсальними. Наприклад, можна знайти SMM-фахівця, який писатиме хороші тексти, робитиме відповідні фото та відео, а також відповідатиме на повідомлення клієнтів. Але це актуально далеко не для кожної сфери. Іноді роботодавці шукають вузькоспеціалізованого копірайтера з медичною або технічною освітою, щоб створювати профільний контент.

Але повернімося до того, де ж шукати фахівця з текстів для постійної або ж короткочасної співпраці?
- біржі — є можливість вибирати виконавця будь-якого рівня, але натрапити на справді гідного кандидата тут складно, адже низька оплата замовлень і додаткові комісії не спонукають до тривалої роботи там талановитих людей;
- сайти з пошуку роботи — розмістивши вакансію, ви отримаєте відгуки з резюме та портфоліо, тож зможете вибрати кандидатів, які вас зацікавили;
- діджитал-агенції — часто пропонують комплексні послуги контент-маркетингу, наприклад, як у HighwayToTop, що спрощує пошук різних фахівців;

- студії контенту або копірайтингу — великий штат співробітників, які можуть писати на різні теми, тому для вас підберуть відповідного кандидата, а в разі чого, замінять його іншим;
- форуми — наприклад, знайти копірайтера можна на форумі SEO-фахівців в окремій гілці з послугами;
- соціальні мережі — шукайте особисті експертні сторінки, спеціалізовані групи;
- рекомендації друзів, знайомих, колег, партнерів по бізнесу — такі люди завжди радитимуть лише перевірених фахівців або ж чесно попереджатимуть про їхні мінуси.
Якості хорошого копірайтера
Сьогодні сфера настільки розширилася, що вже недостатньо просто шукати копірайтера. Вони можуть бути креативними, SEO або SMM, наприклад. Але все ж виділити якісь загальні ключові якості гідного професіонала цілком реально. Почнемо з того, що немає гострої потреби перевіряти профільну освіту. Звісно, це стане додатковим плюсом, але не завжди буде гарантією наявності у людини таланту і навичок створення хороших текстів.
Копірайтер для бізнесу має бути прискіпливим і зацікавленим. Професія вимагає вміння не тільки швидко знаходити, аналізувати й обробляти інформацію, а й прагнути розуміти її суть. Коли людині цікаво розбиратися в чомусь новому, шукати відповіді на запитання, то це чудово! Такий кандидат зможе якісно виконати будь-яке замовлення. А вміння зосереджуватися і бути уважним до деталей допоможе правильно виконувати ТЗ з великою кількістю ключових слів.
Звісно, без грамотності та певних письменницьких задатків не стати кваліфікованим копірайтером. Знання мови та розуміння побудови речень дає можливість писати зрозумілі статті. А накопичений досвід роботи формує сильне ядро професіонала, який знається на маркетингу, робить ефективні тексти, що продають, і цікаві статті для блогу.
За якими критеріями вибирати копірайтера

Навіть якщо це буде співпраця в рамках лише одного проєкту, потрібно знайти копірайтера для роботи, який відповідатиме певним запитам. І ці критерії формуєте саме ви. Насамперед визначтеся, вам потрібен постійний працівник у штат чи на фриланс, а може — лише для виконання одного проєкту. Які тексти він писатиме? Універсальні чи вузькоспеціалізовані, короткі акційні пропозиції чи довгі статті, креативні тексти для лендінгу чи структуровані SEO?
Ви маєте зійтися в кількості правок і вартості робіт. Копірайтер-фрилансер може чітко озвучити те, як він рахує оплату своєї праці (за знаками, за годинами, наприклад). Ці пункти варто обговорювати й погоджувати одразу, щоб потім не виникало розбіжностей. В епоху розвитку штучного інтелекту дуже цінно знайти креативного і грамотного фахівця, який точно розуміє ТЗ і запити замовника, вловлює Tone Of Voice брендів і вписується в дедлайни.