Голова НКРЕКП Оксана Кривенко на власній сторінці у Facebook відповіла на найпоширеніші питання щодо можливості припинення електропостачання споживачам та його відновлення.
Ініціювати припинення електропостачання може:
- електропостачальник;
- оператор системи розподілу;
- споживач (власник електроустановки).
Електропостачання може бути припинено в таких випадках:
- заборгованість за спожиту електричну енергію;
- недопущення працівників електропостачальника до лічильника, розміщеного на території споживача.
Оператор системи розподілу може припинити електропостачання в разі:
- заборгованість за надані послуги;
- несплата вартості необлікованої електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (за наявності судового рішення);
- невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
- неукладення договору між споживачем та оператором системи розподілу або між споживачем та електропостачальником;
- порушення споживачем Правил охорони електричних мереж.
За власним бажанням припинити електропостачання можна:
За заявою, після оплати послуги з відключення.
Про припинення електропостачання мають попереджати:
- електропостачальник - не пізніше, ніж за 10 робочих днів до дня відключення;
- оператор системи розподілу - не пізніше. ніж за 5 робочих днів до дня відключення.
Про тимчасове припинення постачання електричної енергії для виконання планових робіт в електричних мережах оператор системи розподілу повідомляє споживачів через ЗМІ та власний веб-сайт не пізніше, ніж за 10 днів до дня його здійснення.
Електропостачання може бути припинено без попередження у разі виникнення аварійних ситуацій, самовільного підключення споживачем струмоприймачів поза лічильником або зниження показників якості електричної енергії з вини споживача до величин, які порушують нормальне функціонування електроустановок оператора системи розподілу та інших споживачів.
Електропостачання може бути пирипинено на певний час:
Тимчасове припинення постачання електричної енергії споживачу для виконання оператором системи розподілу планових робіт в електричних мережах або у разі виникнення аварійних ситуацій в електроустановках оператора системи розподілу не має перевищувати 24 годин.
Відновити електропостачання після відключення можна наступним чином:
Електроживлення, відключене з вини споживача, відновлюється оператором протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після усунення споживачем допущених порушень.
Якщо відключення було здійснено з вини споживача, відшкодовуються витрати на виконання робіт з припинення та відновлення електроживлення.
Відновлення електроживлення, що було припинене за заявою споживача, здійснюється протягом 5 робочих днів після оплати послуги з підключення