ГоловнаНовини ЖКГТранспортЗа зрив ремонту доріг китайська компанія заплатить півмільярда гривень

За зрив ремонту доріг китайська компанія заплатить півмільярда гривень

Україна відсудила у китайської будівельної компанії майже пів мільярда за невиконаний ремонт доріг

 

Україна відсудила у китайської будівельної компанії майже пів мільярда за невиконаний ремонт доріг.

Китайський підрядник мав відремонтувати кілька ділянок автодоріг у Полтавській та Хмельницькій областях.

Україна відсудила у китайської будівельної компанії "Xinjiang Communications Construction Group Co., Ltd" у трьох судових інстанціях КНР і повернула до державного бюджету, а також до Міжнародного Банку Реконструкції та Розвитку близько пів мільярда гривень за невиконані ремонт і реконструкцію доріг, повідомляє Мінюст.

 

"17 січня 2024 року грошові кошти загальним розміром майже пів мільярда гривень у доларовому еквіваленті були перераховані Банком Китаю на рахунок Державного агентства з відновлення та розвитку інфраструктури України та на рахунок Міжнародного Банку Реконструкції і Розвитку. Справу закрито", - зазначила заступник міністра юстиції Ірина Мудра.

 

За інформацією міністерства, у жовтні 2017 року Укравтодор і китайська державна компанія "Xinjiang Communications Construction Group" підписали два контракти щодо виконання ремонтних робіт з покращення безпеки руху на автодорозі М-12 та про реконструкцію і капремонт автодороги М-03. Обидва контракти передбачали надання китайським підрядником двох гарантій виконання у Bank of China на суму у розмірі 3,3 млн доларів США та 5,2 млн доларів США, а також надання гарантії повернення авансового платежу по одному з контрактів на суму 3,85 млн доларів США.

 

Як повідомляє Бабель, китайська компанія мала провести ремонт кількох ділянок дороги М-03 в Полтавській області загальною протяжністю майже 84 км і 41-кілометрову ділянку дороги М-12 у Хмельницькій області. Обидва контракти розірвали ще у 2018—2019 роках.

 

Контракт щодо реконструкції автодороги М-03 Укравтодор розірвав у грудні 2018 року, оскільки станом на цей час роботи навіть не розпочалися. Згодом, у червні 2019 року Укравтодор розірвав і другий контракт щодо автодороги М-12, оскільки китайський підрядник на той момент виконав приблизно 1% робіт замість 70% згідно з графіком, до того ж, протягом періоду дії угоди не забезпечив належного експлуатаційного утримання ділянки, як того вимагалося, у результаті чого дорогу було доведено до аварійною стану, умови руху на ній ускладнилися.

 

Після розірвання контрактів Укравтодор направив китайському банку запити на стягнення за зазначеними гарантіями, проте щоб ухилитися від повернення коштів, китайський підрядник звернувся до суду за місцезнаходженням відділення банку у КНР з заявою про забезпечення позову про нібито шахрайські дії (який протягом років так і не було подано), в результаті чого стягнення за гарантіями було заблокованим до моменту вирішення питання по суті.

 

Оскільки досудове врегулювання не призводило до жодного результату, Мін’юст найняв юридичного радника у Китаї – фірму "Yingke Law Firm" (український субпідрядник – АО "Сергій Козьяков та Партнери").

КНР станом на сьогодні керується принципом абсолютного судового імунітету, тому адвокати направили подання до суду, що складалося з пакету документів на підтвердження абсолютного імунітету Укравтодору (як ЦОВВ) від розгляду проти нього справ у судах КНР, пояснення з приводу порушень контрактів китайським підрядником, які призвели до їх розірвання, відсутності будь-яких шахрайських дій з боку Укравтодору.

 

 

 

 
Коментарі (0)