ГоловнаГоловнеФінансування ЖКГ Державні мільйони не врятували регіональні дороги

Державні мільйони не врятували регіональні дороги

Кошти субвенції використовувались переважно на роботи з тимчасового поліпшення стану місцевих доріг і вулиць, значна кількість яких повністю зношена і не відповідає сучасним стандартам.

Регіональні органи влади не забезпечили повною мірою ефективного управління і використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Про це «У.К.» повідомили у прес-службі Рахункової палати.

Як зазначається у повідомленні, такі висновки Колегії Рахункової палати за підсумками проведеного аудиту. Два мільярди гривень субвенції були виділені торік у зв'язку із відміною податку з власників транспортних засобів (основного джерела видатків місцевих бюджетів на розбудову та утримання дорожньої мережі) з метою покращення якості комунальних доріг.

Аудитом встановлено, що кошти субвенції використовувались переважно на роботи з тимчасового поліпшення стану місцевих доріг і вулиць, значна кількість яких повністю зношена і не відповідає сучасним стандартам. На так званий «ямковий ремонт» було витрачено 35 відс. виділених коштів, які були розпорошені між 5,1 тис. об'єктів. Безпосередньо на будівництво і реконструкцію комунальних доріг спрямовано лише 14 % обсягу субвенції.

Через величезний дефіцит ресурсів на капітальні вкладення залишилися невикористаними наприкінці минулого року (в Автономній Республіці Крим, 15 областях, Києві та Севастополі) 89 млн грн, з яких 32 млн грн - через невизначення об'єктів фінансування. Не використано на зазначені цілі також 423 млн грн інших коштів місцевих бюджетів, отриманих з різних джерел.

Кошти розподілялися між місцевими бюджетами за відсутності затверджених обгрунтованих критеріїв (на 2012 рік це питання врегульовано урядом) і подекуди в обсягах, менших за втрати від скасування податку з власників транспортних засобів.

Не сприяли поліпшенню ситуації відсутність належної взаємодії між місцевими органами влади та Укравтодором, невиконання урядових доручень і постанов щодо першочергового спрямування коштів субвенції на будівництво і реконструкцію комунальних доріг, а також проведення у 2010 - 2011 роках їх паспортизації та інвентаризації.

Через низьку обґрунтованість планування субвенції на місцях, розпорошення коштів, часткове невикористання асигнувань окремі роботи завершені невчасно, низка об'єктів не введена експлуатацію, отже, 127 млн грн субвенції використані неефективно.

Анна Недогибченко

 
Коментарі (0)