ГоловнаКолонкиКолонкиПроблеми обліку використаного тепла

Проблеми обліку використаного тепла

Компанія яка перемогла – запропонувала саму низьку ціну з усіх учасників конкурсу, тобто якщо ціна планувалася в програмі соціально-економічного розвитку в 4 млн грн, то компанія-переможець запропонувала ціну 2,9 млн грн, тобто майже на чверть меншу ціну

Головне управління енергетики, енергоефективності та енергозбереження регулярно відслідковує процеси оснащення житлового фонду Києва будинковими приладами обліку споживання теплової енергії, у тому числі і на гаряче водопостачання.

Комісія Головного управління не лише контролює процеси встановлення нових засобів обліку, а й розглядає можливість відновлення і встановлення тих засобів, які були випущені раніше.

Зокрема, взято на контроль перевірку загального стану тих засобів обліку, які були випущені у 2007 році, а також передано 47 таких комплектів компанії «Семпал», яка перемогла в конкурсі зі встановлення приладів обліку по оснащенню 52 будинків. Ці заходи передбачені в рамках Проекту оснащення наявного житлового фонду м. Києва будинковими приладами обліку споживання теплової енергії та гарячої води на 2009-2011 роки.

Оскільки всі пристрої зберігаються у вигляді комплектуючих, перед компанією «Семпал» стоїть задача зібрати самі пристрої, передати їх на метрологічну повірку, а після підтвердження від комітету Держстандартизації, установити на об’єкті. Актуальним залишається питання порівняння доцільності встановлення тих засобів обліку, які зберігаються на складах, адже сама комплектація, повірка та ремонт коштують грошей. Стоїть задача порівняти фінансові затрати і визначити що краще, встановлювати засоби обліку, які є на складах, чи краще купувати повністю нові теплолічильники?

Наразі ще не отримано висновків і нам, поки що лише в оперативному режимі надано інформацію, що експертиза проходить успішно і є надія, що всі прилади будуть працювати. Остаточні результати мають бути отримані потягом тижня.

У Проекті на 2011 рік заплановано облаштувати 1000 будинків засобами обліку теплової енергії.

При підготовці технічного завдання конкурсних торгів на розробку проектно-кошторисної документації з оснащення житлових будинків теплолічильниками було сформовано адресний перелік (1000 об’єктів).

Перелік формувався на основі даних інвентаризації будинкових засобів обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, проведеної районним в місті Києві державними адміністраціями у 2008 році на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.06.2008 № 838-р «Про оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води та теплової енергії».

Для першочергового оснащення теплолічильниками були відібрані житлові будинки комунальної власності, що задовольняють наступним критеріям:  кількість поверхів 5 та вище; теплопостачання здійснюється від індивідуальних теплових пунктів.

Остання вимога важлива для того, щоб установлюючи один прилад обліку, була можливість обліковувати всю теплову енергію, яку споживає даний житловий будинок. За цими двома критеріями і були відібрані об’єкти. Їх виявилося трохи більше шестисот, відповідно було запропоновано районним адміністраціям міста Києва сформувати свої списки згідно даних критеріїв. На основі списків, поданих нами і був сформований кінцевий список з 1000 об’єктів. Таким чином туди потрапили кілька десятків об’єктів, які уже оснащені засобами обліку.

Із загального списку, близько 200 будинків наразі не мають актів розмежування балансової приналежності. Решта проектів розроблені, вони знаходяться на стадії проходження експертизи, ключовою проблемою проходження якої є недостатнє фінансування. Компанія, яка перемогла у відкритому конкурсі, практично не направляла до Укрдержбудекспертизи проекти, тому що вартість їх збільшилася більш ніж у 4 рази, у порівнянні з тією, яка була закладена в кошторисі. Варто нагадати, що компанія яка перемогла – запропонувала саму низьку ціну з усіх учасників конкурсу, тобто якщо ціна планувалася в програмі соціально-економічного розвитку в 4 млн грн, то компанія-переможець запропонувала ціну 2,9 млн грн, тобто майже на чверть меншу ціну.

Вони пояснили це тим, що у пріоритеті була перемога в конкурсі, а не отримання прибутку. Тому, коли ціна на експертизу виросла до 450 грн за кожний проект, для них це збільшення сягнуло майже 400 тис грн, які у бюджеті відсутні.

Оскільки перші 10 проектів пройшли експертизу в КП «Київекспертиза», компанія-переможець розраховувала на те, що й решта проектів пройде експертизу там же. Однак, у зв’язку з закінченням у підприємства терміну дії ліцензії на виконання робіт з експертизи, КП «Київекспертиза» припинила приймати документацію на проведення експертних висновків.

Відповідно в Укрдержбудекспертизі зараз скопилася величезна кількість проектів, терміни розгляду яких понад два місяці, що теж додає затримки.

На сьогоднішній день засоби обліку встановлені у 9 будинках.

Наше управління налагодило спільну роботу з Головним управлінням житлового господарства по інвентаризації приладів обліку, щоб не повторювати накладок і не вносити в плани будинки, які вже мають засоби обліку.

В’ячеслав Лісовик, спеціально для ІА «Україна Комунальна».














 
Коментарі (0)