ГоловнаНовини ЖКГФінансування ЖКГБухгалтерські послуги – швидка допомога бухгалтеру

Бухгалтерські послуги – швидка допомога бухгалтеру

Стоси документів завжди привертали мою увагу, але чіпати їх було суворо заборонено. Через роки я все-таки отримала до них доступ – здійснила свою мрію і стала бухгалтером

Мої батьки все життя пропрацювали в сфері надання бухгалтерських послуг. Стоси документів завжди привертали мою увагу, але чіпати їх було суворо заборонено. Через роки я все-таки отримала до них доступ – здійснила свою мрію і стала бухгалтером. Я прийшла в цю професію і… залишилась. Однак вже на початку своєї кар’єри, довелося зіткнутися з цілою низкою труднощів. Виникла потреба в сторонній допомозі, але цього варіанту я в той час ще не допускала і намагалася все зробити сама.

В п’яти іпостасях: бухгалтер, юрист, секретар, кадровик, менеджер

Офіційне тлумачення терміну «бухгалтер» – спеціаліст по веденню бухгалтерського обліку. Але на практиці, на жаль, часто роботодавець вважає такого працівника «універсальним солдатом», не розуміючи в чому полягають головне призначення бухгалтера і які його основні повноваження.

В його уявленні: це такий собі найманий співробітник, який займається всією паперовою роботою та поєднує непоєднуване, а саме декілька професій, потребуючих спеціальних знань, умінь та навичок. З часом гумовий перелік обов’язків призводить до браку часу. Результатом намагань осягнути неосяжне - стають помилки та недоробки. Розпорошуючись на дрібниці, у такого «мультифункціонального» бухгалтера не вистачає часу на головне – ретельне ведення господарського та грошового обліку. В результаті, в мене виникла гостра потреба в незалежній перевірці бухгалтерської (фінансової) звітності та інших документів.

Відміна печатки, або Як захистити документ

Після цілої низки «покращень», настав час неочікуваних «полегшень». Перші проблеми в моїй роботі виникли в зв’язку з відміною печатки, адже це був звичайний елемент захисту від недолугого шахрайства та незаконних дій, що порушують право власності.

Виникла нагальна потреба мінімізувати ризики, пов’язані з набранням чинності з 20 липня 2017 року Закону України № 1982-VIII про необов’язковість використання суб’єктом господарювання печатки. Розрахувавши можливі наслідки прогресивних змін у сучасних реаліях, виникла необхідність розробки запобіжних заходів для уникнення підроблення документів недобросовісними контрагентами. Сподіватись на їх виключну порядність, постійно спостерігати їх статус – справа безглузда і суперечить основним принципам бухгалтерського обліку. Я направила свої зусилля на:

  • розробку спеціальної форми для контрагентів, в якій зазначалися б зразки підписів осіб, уповноважених підписувати документи та отримувати матеріальні цінності;

  • вивчення статутних документів сторін, з якими підписувалися договори, на наявність пункту, в якому зазначались умови підписання документів;

  • затвердження переліку угод і договорів, які б посвідчувалися виключно нотаріусами.

Замість того, щоб зайнятись головним – веденням бухгалтерського обліку, я вивчала законодавство, розробляла, затверджувала і, як результат, робота накопичувалась і ситуація виходила з під-контролю.

Це – мені, а це – тобі. Проблема неповернення других екземплярів документів

З часом назріла ще одна актуальна проблема – відсутність підписаних покупцями видаткових накладних, що підтверджують факт отримання покупцем товару. Єдиний вихід запобігти цьому - передбачити подібну норму в договорах разом з фінансовими санкціями за відмову надсилання відповідних документів. Майже з усіма контрагентами в нас були усні домовленості. Брати додаткові обов’язки і відповідальність - зовсім не було бажання і сил.

За крок до звільнення

Зневірившись в своїх можливостях, я випадково натрапила на статтю, яка підказала шлях до вирішення моїх проблем. Компанія по наданню аудиторських та бухгалтерських послуг, здійснивши незалежну перевірку підприємства, не тільки допомогла виявити помилки і надати консультації, але значно спростити й прискорити ведення бухгалтерського обліку. З введенням електронного документообігу з використанням електронних цифрових підписів, з’явилась можливість швидко перевірити достовірність накладених ЕЦП, а також відпала необхідність відслідковувати повернення другого екземпляру накладних.

Аналізуючи пройдений шлях – я розумію, що труднощі не є перепоною для здійснення мрії. Адже кожен крок вперед, зроблений навіть у цілковитій темряві, нестримно наближає до цілі.

Ірина Довгоручко

 
Коментарі (0)