Я не сперечатимусь, можливо, кількість маршруток і потрібно зменшити, адже не всі вони якісні, не всі відповідають чинним вимогам перевезень. Однак я переконаний, що перш ніж ліквідувати одне, влада повинна запропонувати цьому гідну альтернативу. Якщо зменшувати кількість маршруток, то потрібно збільшити кількість транспорту в звичайному режимі руху. Я маю на увазі тролейбуси, автобуси, трамваї. Тоді жодних питань не виникне і люди не страждатимуть від дефіциту транспорту.
Я хочу навести приклад з минулого. Рік 1991-й – маршруток у столиці практично немає, за винятком чотирьох маршрутів, на якому працювало по дві авто. В основному це була Бессарабка, Печерськ і Деміївка. Вони собі ходили раз на півгодини і коштували 5-10 копійок за проїзд.
Але щоденно на маршрути виходило 1 240 автобусів і обслуговували 120 маршрутів. З них 800 одиниць були авто надвеликої місткості, ми їх ще називали «гармошки». І це, зважаючи на те, що населення столиці тоді було вдвічі меншим. А сьогодні на маршрути міста Києва виходить менше 300 автобусів у звичайному режимі, тобто учетверо менше, ніж на початку 90-х. І якщо восени минулого року на вулицях можна було налічити 350 автобусів, то зараз їх менше трьох сотень. До того ж з кожним днем автобусні маршрути лише закриваються і зменшується кількість одиниць автобусів.
Якщо ще й зменшувати кількість маршруток, то хто ж тоді перевозитиме киян?
Я переконаний, що діяти потрібно іншими методами: відкривати нові маршрути, де кожні дві хвилини курсуватиме автобус. Відповідно, маршрутне таксі, яке дублюватиме цей рух просто не витримають конкуренції. Адже люди обиратимуть дешевший вид транспорту – за 1,5 грн, який нічим не поступається дорожчому. І нікого у такому випадку не треба виганяти, скорочувати тощо.
Я гадаю, що владі потрібно створити альтернативу, і звернути увагу на діяльність «Київпастрансу». На сьогоднішній день у Києві працює 2,5 тис маршруток. З них понад 800 одиниць, тобто третина, належать «Київпастрансу». Мова йде не про очищення міста від маршруток, а про знищення саме приватних перевізників. Тобто ми говоримо про монополізацію ринку саме «Київпастрансом».
Тому міській владі варто переглянути підхід до справи і запросити усі сторони до столу переговорів.
На сьогодні у жителя міста є можливість обрати із чотирьох способів пересування: ходити пішки, їздити на власному авто, скористатися комунальним транспортом або маршруткою. І я переконаний, що у кожного повинен бути цей вибір.
Валерій Ліпецький, голова Київської міської організації роботодавців-перевізників «Столиця»