ГоловнаВибір редакціїБюджетні подачки для львівських ОСББ

Бюджетні подачки для львівських ОСББ

На даний момент у м. Львові прийнято лише ОДИН нормативно-правовий акт, в якому описано можливості одержання для ОСББ фінансової допомоги на ремонт будинку, а саме: «Програма сприяння створенню та забезпечення функціонування ОСББ у м.Львові на 2009-2012 рр.» (далі Програма).Програмою передбачено,

На даний момент у м. Львові прийнято лише ОДИН нормативно-правовий акт, в якому описано можливості одержання для ОСББ фінансової допомоги на ремонт будинку, а саме: «Програма сприяння створенню та забезпечення функціонування ОСББ у м.Львові на 2009-2012 рр.» (далі Програма).

Програмою передбачено, що ОСББ може отримати фінансування скориставшись наступними заходами з реалізації Програми:

- формування титульного списку на перший капітальний ремонт;

- запровадження конкурсу з надання фінансової підтримки ОСББ;

- запровадження конкурсу серед ОСББ.

На жаль, в Програмі не описано процедури отримання фінансування для свого будинку. Натомість, після спілкування з головами ОСББ, які отримували фінансову допомогу, вимальовується наступне.

Для отримання фінансової допомоги необхідно:

- знайти підрядну організацію, яка згідна взяти участь у тендері на отримання фінансування ремонтних робіт. Кошти бюджетні, тому необхідність проведення тендеру обов'язкова;

- виготовити проектно-кошторисну документацію (виготовляє підрядник);

- скласти дефектний акт на ту частину робіт, яку необхідно зробити (покрівля, електрообладнання, мережі опалення, водопостачання тощо);

- оформити супровідний лист та подати його разом з проектно-кошторисною документаціє та дефектним актом в ресурсний центр для ОСББ при Львівській міській раді;

- керівник Ресурсного центру повинен передати отримані документи в Департамент житлово-комунального господарства та інфраструктури (далі Департамент ЖКГІ) та відділ капітального будівництва;

- Департамент ЖКГІ повинен внести дані по кошторису в титульні списки на проведення ремонтних робіт будинків ОСББ. Титульні списки формуються на цілий календарний рік;

- оформлені титульні списки повинен затвердити заступник міського голови з питань містобудування та інфраструктури та директор департаменту житлово-комунального господарства та інфраструктури;

- погодити титульні списки з депутатською комісією з житлової політики;

погодити титульні списки з головами районних адміністрацій, начальником управління житлового господарства, начальником відділу капітального ремонту житлового фонду.

Але навіть у разі внесення ОСББ у титульний список для фінансування робіт, це ще не означає його стовідсоткове фінансування, адже по кожному з кошторисів, сума яких перевищує 50 тис. грн, необхідно провести тендер та визначити переможця. У разі якщо на тендерну пропозицію двічі не зголошувались підрядчики (виконавці робіт), вона закривається, а ОСББ, яке подавало кошторис, змушене повторно проходити всі етапи з наступного року.

Отримавши копії титульних списків встановлено наступне.

У 2008 році було сформовано титульний список, в якому свої кошториси подали 25 ОСББ на загальну суму 2 млн 306 тис. грн. План фінансування на 2008 рік становив 2 млн 241 тис. грн. З них отримало фінансування п'ять ОСББ (20% від плану) на загальну суму 373 тис. грн (16% від плану).

У 2009 році було сформовано титульний список, в якому свої кошториси подали 27 ОСББ на загальну суму 1 млн 693 тис. грн. План фінансування на 2009 рік становив 1 млн 693 тис. грн. З них отримало фінансування 15 ОСББ (55 % від плану) на загальну суму 609 тис. грн (35% від плану).

У 2010 році було сформовано титульний список, в якому свої кошториси подали 29 ОСББ на загальну суму 4 млн. 749 тис. грн. План фінансування на 2010 рік становив 3 млн 640 тис. грн. З них отримало фінансування 11 ОСББ (38 % від плану) на загальну суму 575 тис. грн (12% від плану).

У 2011 році було сформовано титульні списки, в яких свої кошториси подали 12 ОСББ на загальну суму 1 млн 145 тис. грн. У бюджеті заплановано надати кошти в сумі 3 млн грн. Достовірної інформації, стосовно переліку ОСББ і виділених сум, поки що немає, через тривалість звітного року.

Викладені дані показано у наступних таблицях:

1_tablТаблиця 1. Кількість ОСББ, що отримали фінансування

2_tablТаблиця 2. Сума коштів отриманих на фінансування ремонтних робіт для ОСББ, тис. грн.

Нескладно підрахувати, скільки коштів було витрачено на ремонтні роботи будинків ОСББ у м. Львові у період 2008-2010 рр., - ця сума становить 1 млн. 557 тис. грн. Так само за цей період отримало фінансування тільки 31 ОСББ, це 7% від загальної кількості всіх об'єднань.

3_tabl

4_tablЯк видно з наведених таблиць, у 2009 році було найбільше сприяння міської ради на підтримку ОСББ, у 2010 і 2011 роках показники підтримки почали стрімко знижуватись.

При формуванні титульних списків закладаються кошти на технагляд, резерв, виготовлення проектно-кошторисної документації.

У 2008 році виділено — 158 тис. грн у резерв, на технічний нагляд — 51 тис. грн.

У 2009 році виділено — 32 тис. грн на технічний нагляд, у резерв кошти не виділялись.

У 2010 році виділено — 79,4 тис. грн на технічний нагляд, 240 тис. грн — на виготовлення проектно-кошторисної документації; крім того, за підсумками 2010 року залишилось нерозподіленими 40 тис. грн.

У 2011 році закладено кошти в сумі 96 тис. грн - на виготовлення проектно-кошторисної документації, 59 тис. грн - на технічний нагляд.

Як видно з наведених даних підрядним організаціям, незалежно від виділення коштів, відшкодовуються витрати на виготовлення проектно-кошторисної документації, на що у 2010 році виділено аж 240 тис. грн., а в 2011 році — 96 тис. грн.

Будь-яке фінансування робіт для ОСББ проводиться за рахунок коштів бюджету розвитку, міського бюджету Львова та цільового фонду розвитку соціальної інфраструктури м. Львова. Головним розпорядником коштів є Департамент житлового господарства та інфраструктури. За 2008-2011 роки фінансування надходить виключно з бюджету розвитку Львова, який, як відомо, накопичується через реалізацію на прилюдних торгах земельних ділянок, іншого майна територіальної громади Львова.

Також відомі випадки, коли укладається угода між підрядною організацією, ОСББ та Департаментом міської ради про здійснення ремонту. Підрядчик виконує всі роботи, підписує з ОСББ акт виконаних робіт, і від одного до півтора року чекає на кошти. Для прикладу, така ситуація склалась з ОСББ "Майорівкою", коли підрядна організація, в жовтні 2010 року виконала роботи на суму 72 тис. грн, а кошти чекає до сьогоднішнього дня.

Отже, підсумовуючи викладене, можна стверджувати, що станом на сьогоднішній день у Львові пересічне ОСББ, що має на меті отримати фінансування робіт, не знає чіткої відповіді на такі запитання:

• який точний перелік документів необхідно подавати по отриманню фінансування;

• які часові рамки погодження кошторису;

• яка підрядна організація виготовляє проектно-кошторисну документацію;

• чим керується Департамент житлового господарства та інфраструктури (головний розпорядник коштів), коли виділяє кошти на ремонти ОСББ.

Крім того, підрядні організації не виявляють великого бажання співпрацювати з міською радою, оскільки виконувати роботи треба за власний рахунок, а часові рамки оплати коштів по договору можуть розтягнутись на довготривалий період.

Вважаємо, що на часі є прийняття процедури отримання фінансової допомоги на проведення ремонтних/капітальних робіт в ОСББ. Даний документ повинен описати всю процедуру отримання коштів для ОСББ, від виготовлення проектно-кошторисної документації до підписання акту прийому-передачі виконаних робіт і оплати коштів.

А так, залишається черговому голові ОСББ оббивати пороги виконавчих органів міської ради і просити виділення коштів, які обіцяні мером міста.

Андрій Глуховський, спеціально для ІА «Україна Комунальна».

 

 


 
Коментарі (0)