ГоловнаНовини ЖКГТарифи ЖКГЧерез «Ротердам+» ціни на проїзд в електротранспорті піднялись від 30% до 100%

Через «Ротердам+» ціни на проїзд в електротранспорті піднялись від 30% до 100%

Через здорожчання електроенергії за формулою «Роттердам+» цього року в українських містах відбувається підвищення ціни на проїзд у метро, тролейбусі та трамваї, подорожчання склало від 30% до 100%

Через здорожчання електроенергії за формулою «Роттердам+» цього року в українських містах відбувається підвищення ціни на проїзд у метро, тролейбусі та трамваї, подорожчання склало від 30% до 100%.

Про це йдеться в повідомленні Асоціації споживачів енергетики та комунальних послуг.

Протягом 2018 року ціна квитка зросла (або планово зросте) у 16 обласних центрах. У Києві та Дніпрі підвищення на окремі види електротранспорту сягнуло 100%: у столиці з чотирьох до восьми гривень здорожчав проїзд у трамваї та тролейбусі, а у Дніпрі з двох до чотирьох гривень збільшилась вартість жетону у метро.

В собівартості електротранспорту електроенергія займає 20%-25%. Тому, збільшення вартості електроенергії, на що вплинуло впровадження формули Роттердам+ для підприємств, призводить до подорожчання квитків у транспорті. Річна переплата за корупційну формулу для середньостатистичного споживача досягне 183,6 грн.

Додаткові витрати для кінцевих споживачів було введено через схему збільшення видатків для транспортних підприємств, які потім компенсують їх шляхом подорожчання проїзду.

В свою чергу директор КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський в інтерв’ю «Економічній правді» підтвердив, що ріст проїзду в столичній підземці з 4 грн. до 6,3-8 грн. зумовлений зростання зарплат працівників та подорожчанням з 2016 року електроенергії для підземки в 3,6 разів. За підсумками 2018 року метрополітен орієнтовно заплатить за електрику 490 млн грн., тоді як за підсумками 2015 року ця стаття витрат склала 135 млн грн.

Нагадаємо, саме на початку 2016 року Нацкомісія, що здійснює регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) ввело в дію так звану формулу «Роттердам+» для розрахунку тарифу на електроенергію, вироблену ТЕС. Формула передбачає, що у тариф закладається вартість вугілля по котирування у порту Роттердаму, до якої додається вартість доставки палива в Україну. Понад 80% ринку теплової генрації контролює корпорація ДТЕК Ріната Ахметова. За даними ДП «Енергоринок», з початку квітня 2016 року до початку вересня 2018 року. ціна продажу електроенергії в Оптовий ринок електроенергії для ТЕС зросла на 77% – до 2005.25 грн./МВт.г.

Після введення нової формули подорожчали і єврооблігації ДТЕК, які скуповувала компанія ICU. Співвласник цієї фірми Макар Пасенюк є фінансовим радником президента Петра Порошенка. На момент вводу формули «Роттердам+» НКРЕКП очолював Дмитро Вовк, який перед призначенням також працював у компанії ICU та «Рошені» Петра Порошенка. Співвласником ICU також був Володимир Демчишин, який був міністром енергетики та вуглепрому в період розробки «Роттердаму+» у 2015-2016 роках.

В квітні 2017 року НАБУ повідомило, що розпочало досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовцями НКРЕКП через «Роттердам+». При цьому НКРЕКП приховує від НАБУ фактичні дані, які вводились у формулу для розрахунку вартості вугілля.

Також корупційною назвав схему «Роттердам+» генеральний прокурор України Юрій Луценко.

При цьому голова Антимонопольного комітету Юрій Терентьєв у 2016 році особисто погодив формулу «Роттердам+», а у серпні 2018 року повідомив, що після трирічного розслідування справи стосовно компаній групи ДТЕК не бачить доказів, які б підтвердили, що енергохолдинг Ріната Ахметова зловживає монопольним становищем.

Якщо у вас є домашні улюбленці, ви повинні про них піклуватись. До вашої уваги зоотовари Львів haustier.com.ua. Велике різноманіття товарів для вашої тваринки. Приємні ціні, відміна якість.

 
Коментарі (0)