ГоловнаНовини ЖКГБудівництвоЧерез «Укрзалізницю» дорожчає будівництво

Через «Укрзалізницю» дорожчає будівництво

У жовтні 2017 року "Укрзалізниця" збільшила тарифи шляхом їх індексації на 15%, і витрати вантажоперевізників виросли на 6,5 млрд. Грн. на рік

Генеральний директор промислово-будівельної групи (ПСГ) "Ковальська" Сергій Пилипенко вважає, що через підвищення залізничних тарифів ПАТ "Укрзалізниця", а, отже, і збільшення транспортних витрат собівартість будівництва може вирости на 5%.

Виробник будівельних сумішей пояснює це тим, що за станом на вересень транспортна частка в ціні щебеню складе 52% замість 29% в січні, піску - 83,4% замість 50%, шлаку - 73,5% замість 50%, а цементу - 17 , 8% замість 8,5%.

У жовтні 2017 року "Укрзалізниця" збільшила тарифи шляхом їх індексації на 15%, і витрати вантажоперевізників виросли на 6,5 млрд. Грн. на рік. У лютому "Укрзалізниця" змінила процедуру визначення плати за використання інвентарного парку, що призвело до різкого зростання цін і збільшення витрат вантажовідправників ще на 6,5 млрд. Грн. на рік. За останні 8 місяців загальні витрати вантажоперевізників уже виросли на рекордні 60%.

"Наша компанія щодня повинна отримувати більше 200 вагонів сировини, а це 420 тис. Т будівельних матеріалів на місяць, щоб вчасно доставляти клієнтам продукцію на об'єкти, в тому числі і державного значення. Через подібних дій з боку менеджменту" Укрзалізниці "компанія змушена затримувати терміни доставки будівельних матеріалів. Як результат, це впливає на своєчасне завершення будівельних робіт, гальмує розвиток всієї держави ", - уточнив експерт.

"У липні апогеєм стали нові ставки плати" Укрзалізниці "за користування власними вагонами, що, за підрахунками, призведе до збільшення витрат вантажовідправників ще на 1,3 млрд. Грн. В рік. Хоча у" Укрзалізниці "майже немає" універсального "рухомого складу для перевезення інертних матеріалів. Тому вантажовідправники, серед яких чимало виробників продукції, змушені використовувати для відповідних цілей інші типи вагонів (цементовози, зерновози, мінераловози), сплачуючи за це тарифи, збільшені на 20%. Пояснити цю логіку розрахунків про ень складно, адже УЗ не несе додаткові витрати, які б пояснювали підвищення вартості зазначених перевезень саме на 20% ", - сказав Пилипенко.

На думку учасників ринку, в черговий раз державний монополіст перекладає на плечі промисловців наслідки свого не надто ефективної політики роботи.

"На мою думку, тарифи на залізничні вантажні перевезення повинні встановлюватися на економічно обгрунтованому рівні під контролем Національної комісії з питань регулювання транспорту", - підсумував гендиректор ПСГ "Ковальська".

 

 
Коментарі (0)