Де в Україні добре жити

Так, згідно з результатами дослідження, до трійки кращих великих міст за кількістю набраних балів увійшли два міста із заходу і одне з Півдня України. Перше і друге місця зайняли Калуш та Ялта, які набрали однакову кількість балів. Третє місце - Івано-Франківськ. В цілому, найбільше з великих міст з

Так, згідно з результатами дослідження, до трійки кращих великих міст за кількістю набраних балів увійшли два міста із заходу і одне з Півдня України. Перше і друге місця зайняли Калуш та Ялта, які набрали однакову кількість балів. Третє місце - Івано-Франківськ. В цілому, найбільше з великих міст з високою якістю життя в Україні знаходяться на Півдні (8 міст), трохи менше на Заході - 6, на Півночі - 5, в Центрі - 2, і тільки 1 на Сході. З обласних центрів (24-х і столиці АР Крим) тільки чотири увійшли в цей перелік - Івано-Франківськ, Львів, Одеса, Харків.

До трійки найкращих з малих міст за кількістю набраних балів увійшли одне місто з Півночі і два з Заходу України. Перше місце зайняло м.Буча, друге і третє зайняли м.Острог та м.Трускавець.

Крім міст-лідерів рейтингу також склали список перспективних міст України, а також так званих міст-лузерів. Детальніше про цей рейтинг і умови його проведення можна дізнатися на сайті організаторів.

ІА «Україна Комунальна» вирішило зв'язатися з мерами деяких міст, які посіли вищі ступені цього рейтингу, і дізнатися, що думають про подібні дослідження глави вищевказаних територіальних громад.

Ігор Насалик, мер міста Калуш (перше місце в рейтингу великих міст)

Найголовнішим рецептом нашого успіху я вважаю систему самоврядування міста, а саме систему вирішення проблем побутового, культурного та духовного забезпечення людей. Нам вдалося успішно вирішити чотири головні проблеми, які не дають успішно розвиватися місцевому самоврядуванню.

Перша проблема - соціальна. В Україні ми маємо практику, коли батьки здають гроші на шкільні ремонти, а хворі в лікарнях платять так звані благодійні внески, відбувається занепад в культурі і спорті... Ці сфери вимагають значного фінансування з боку місцевого самоврядування. І від того, яким буде це фінансування, залежатиме доля вищевказаних сфер. Нам в Калуші вдалося забезпечити їх необхідну підтримку, і на сьогодні ми маємо абсолютно безкоштовне функціонування шкіл і дитсадків, а також медичних установ.

Друга, вирішена нами проблема в місцевому самоврядуванні - політична. Ми вирішили проблему відсутності впливу громад і громадських організацій на дієздатність міста. Незважаючи на те, що в Україні немає закону про відкриті списки, в минулому році ми впровадили й реалізували його в Калуші на виборах депутатів до міської ради.

Третя проблема - економічна. Я повинен сказати, що коштів, які передбачені на реалізацію системи самоврядування, які містяться зараз з податків на доходи, або по реалізації землі недостатньо. Тим більше, що всі вони поглинаються першою вищезазначеною причиною. Тому, дуже важливо щоб держава прийняла рішення, щодо того, щоб податок на прибуток підприємств, що знаходяться на території даного місцевого самоврядування розщеплювався і, наприклад, 10 або 20% з нього залишався місцевим громадам. Це необхідно, насамперед, для зацікавленості громад у розвитку конкретних підприємств. Крім того, рішення цього питання на користь громад є дуже корисним для їх фінансування, а держава в такому випадку втрачає набагато менше, ніж отримує в перспективі.

Нарешті, четверта проблема - ЖКГ. Проведені нами дослідження призвели до шокуючих результатів: сьогоднішні тарифи на послуги цієї сфери не настільки залежні від ціни на газ і електроенергію, як прийнято вважати. Всі знають, що в ціні води, яку ми поставляємо жителям, електроенергія займає 85%, а 75% в ціні тепла - це газ. Так от, хочу сказати, що тарифи мало пов'язані з наведеними вище цифрами. Насправді в 95% українських міст втрати в мережах становлять від 40 до 60%, і саме цей показник основний, саме він впливає на формування тарифів в органах місцевого самоврядування. Вирішити ж проблему мереж самостійно місто не в змозі, тому що мова йде про сотні мільйонів гривень. Цю проблему в Калуші ми вирішуємо завдяки кредитам Світового банку, зокрема на забезпечення водної системи нам було виділено 9,6 млн дол. Це дозволило не тільки зробити систему підкачування, замінити мережі, де втрати становлять колосальні суми, а й контролювати тарифоутворення, а також якісно поліпшити фінансову систему комунальних господарств.

Анатолій Федорук, мер міста Буча (перше місце в рейтингу малих міст)

Звичайно, всі подібні дослідження й висновки, незважаючи на весь величезний обсяг проаналізованої інформації, є до певної міри суб'єктивними. Тим не менше, не можна не відзначити величезну користь отриманої в результаті таких досліджень інформації. Вона, безумовно, допоможе нам у формуванні бюджету розвитку міста в подальшому. Такі рейтинги дуже корисні. Що ж стосується моєї думки на рахунок його результатів, то з одного боку мені, як меру міста, який отримав високу оцінку, дуже приємно це усвідомлювати, але, з іншого - я відчуваю якийсь дискомфорт, оскільки тут відбувається порівняння одних територіальних громад з іншими.

Коментуючи результати, досягнуті нашим містом в цьому рейтингу, можу сказати, що, напевно, єдине, що допомогло нам отримати високу оцінку, це робота, робота і ще раз робота.

Олександр Шикер, мер міста Острог (друге місце в рейтингу малих міст)

Результати ТОП-44 виглядають правдиво. Ми спілкувалися з людьми, які приїздили до нас за інформацією, і хочу сказати, що вони оцінювали наше місто об'єктивно. Думаю, що зайняти лідируючі позиції в цьому рейтингу Острогу допомогло кілька факторів.

Перший, і найбільш важливий, на мою думку, фактор полягає в тому, що ми відновили роботу національного університету «Острозька академія». Це дало потужний поштовх для розвитку міста, адже саме завдяки академії відбулося справжнє відродження міста. Ще один фактор нашого успіху, це те, що жителі по-справжньому люблять своє місто. Третім фактором б я, напевно, назвав команду професіоналів, що стоять біля керма Острога.

Крім усього іншого я б хотів відзначити і те, що Острог знаходиться в трійці лідерів поруч з такими містами, як Буча та Трускавець.

Перше - місто-супутник Києва, він привабливий для інвестування, там обертаються великі кошти, другий - найбільший український курорт, ми ж не можемо похвалитися ні одним, ні іншим, але, незважаючи на це, займаємо друге місце в рейтингу. Думаю, це серйозний показник. На даний момент наше місто розвивається і мені б дуже хотілося, щоб так було й надалі.

Руслан Козир, мер міста Трускавець (третє місце в рейтингу малих міст)

Думаю, що рейтинг об'єктивний і вважаю, що Трускавець заслужено займає верхні рядки в списках сприятливих для життя міст України. Третє місце, займане нами в ТОП-44 показує, що нам ще є куди рости, а для цього у нас є непоганий потенціал. Для українських міст такі рейтинги є свого роду спортивними змаганнями і мені, як меру міста, дуже хочеться, щоб в один прекрасний момент Трускавець опинився на першому місці.

Звичайно, я впевнений, що в Україні є ще багато міст з високим рівнем життя і в зв'язку з цим мені особливо приємно знати, що саме Трускавець опинився в лідерах. Думаю, в цьому нам значною мірою допоміг статус унікального курорту з практично необмеженими можливостями для подальшого розвитку. До того ж Трускавець є не тільки привабливими для туризму, але і для інвестицій.

Валерій Бакус, спеціально для ІА «Україна Комунальна».

 
Коментарі (0)