ГоловнаНовини ЖКГЗаконодавствоДепутати зареєстрували два законопроєкти, щодо державного контролю у ЖКГ

Депутати зареєстрували два законопроєкти, щодо державного контролю у ЖКГ

У Верховній Раді зареєстровано два законопроєкти, які стосуються державного контролю у сфері житлово-комунального господарства
У Верховній Раді зареєстровано два законопроєкти, які стосуються державного контролю у сфері житлово-комунального господарства. 
 
Автори законопроєкту народні депутати від Батьківщини, ОПЗЖ та Слуги Народу. Вони відзначають, що на сьогодні у законодавстві міститься прогалина, адже після ліквідації Держжитлокомунінспекції частину повноважень щодо державного контролю передали ДАБІ, яка пізніше також їх втратила. Депутати звертають увагу, що відсутність відповідних контролюючих повноважень мала негативні наслідки:
  • Зловживання щодо ціноутворення у сфері комунальних послуг;
  • Відсутність захисту прав споживачів з боку держави;
  • Низька якість послуг та інше.
Для вирішення цих недоліків автори вирішили не вигадувати велосипед і першим своїм законопроєктом №4403 пропонують просто повернути (хоча і називають це «створення») до законодавства Державну житлово-комунальну інспекцію. Законопроєктом визначають повноваження ДЖКІ щодо здійснення державного контролю у наступних сферах:
  • Поводження з відходами;
  • Водопостачання та водовідведення;
  • Теплопостачання;
  • Поховання та похоронна справа;
  • Благоустрій населених пунктів;
  • Комунальні послуги.
Законопроєкт визначає зони відповідальності інспекції у вищезазначених сферах, порядок та підстави здійснення перевірок, повноваження перевіряючих та обов’язки підприємств та установ, які будуть перевіряти.
 
У свою чергу, другий законопроєкт №4404 є прямим наслідком першого – він передбачає внесення змін до КУпАП щодо встановлення відповідальності за порушення у сферах, у яких ДЖКІ буде здійснювати функції державного контролю. Ключова ідея – запровадження статей, які передбачають покарання за порушення у житлово-комунальній сфері. Санкції у деяких статтях стосуються не лише посадових осіб та підприємств, що надають комунальні послуги, але і споживачів цих послуг. Так, у КУпАП можуть з’явитися наступні статті і наступні штрафи:
 
82-9. Ухилення від укладання договору про надання послуги з поводження з побутовими відходами – 30-50 неоподатковуваних мінімумів (н.м.) для громадян та 50-100 для посадових осіб;
154-1. Порушення порядків і правил підключення/відключення до/від об’єктів і систем централізованого питного водопостачання та відведення, систем централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води – 1000-2000 н.м. для громадян та 2000-3000 для посадових осіб і підприємців;
154-2. Порушення законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері централізованого питного водопостачання та водовідведення, теплопостачання – 50-100 н.м. для посадових осіб;
154-3. Порушення вимог законодавства щодо повідомлення або надання достовірної інформації про аварійні ситуації, про якість питної води, стан джерел та систем централізованого питного водопостачання та відведення, систем теплопостачання – 50-100 н.м. для посадових осіб;
154-4. Пошкодження систем централізованого питного водопостачання та відведення, теплопостачання, порушення правил їх експлуатації та встановлених режимів роботи, діях, що становлять загрозу санітарному та епідемічному благополуччю населення – 20-50 н.м. для громадян, 50-100 для посадових осіб;
154-5. Порушення законодавства, порядків, правил, нормативів і норм, у сфері житлово-комунальних послуг – 50-100 н.м. для посадових осіб;
154-6. Порушення законодавства, нормативів, норм, порядків і правил у сфері поховання – 20-50 н.м. для громадян та 50-100 н.м. для посадових осіб;
188-52. Невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб ДЖКІ та її територіальних органів:
- Невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб ДЖКІ – 100-200 н.м.
 
- Недопущення посадових осіб ДЖКІ до об’єктів житлово-комунального господарства – 200-300 н.м.;
 
- Невиконання законних вимог (приписів) інспекторів ДЖКІ, виданиз ними під час здійснення державного контролю – 150-200 н.м.
 

Крім запровадження нових статей та доповнення існуючих, автори також пропонують збільшити розміри штрафів за вже існуючі порушення. Наприклад, штраф за забруднення води пропонують збільшити з 51-119 гривень (що у 2020 році навіть несерйозно) до 850-1700. Разом з тим, законопроєкт передбачає зміни до статей, які дозволять посадовим особам ДЖКІ складати протоколи за порушення, що знаходяться у сфері їхньої відповідальності, а також до статті 221, яка визначає перелік статей, справи про порушення яких розглядають районні суди. 

 
Коментарі (0)