ГоловнаНовини ЖКГТранспортДніпропетровське метро «подражнять» бюджетними коштами

Дніпропетровське метро «подражнять» бюджетними коштами

У Держбюджеті на 2013 рік передбачено майже 100 млн грн на продовження будівництва Дніпропетровського метро.

Про це «Україні Комунальній» повідомили в прес-службі Дніпропетровської ОДА.

«Будівництво метро у 2013 році продовжиться. Для цього в держбюджеті на 2013 рік передбачено майже 100 млн грн. Також в рамках проекту будівництва метрополітену залучено потужний кредитний ресурс. Зокрема, у липні цього року Україною підписано угоду про залучення 152 млн євро від Європейського банку реконструкції і розвитку, а у вересні рада директорів Європейського інвестиційного банку дала згоду на відкриття Україні кредитної лінії обсягом в 152 млн євро», - сказав голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул.

Нагадаємо, наразі Дніпропетровський метрополітен складається з електродепо і 6 станцій – «Комунарівська», «Проспект Свободи», «Заводська», «Металургів», «Метробудівників» та «Вокзальна». Вони були побудовані ще за радянських часів. Щоб їх увести в експлуатацію, необхідно було провести лише облицювальні роботи, що було зроблено у 1995 році. А розпочате тоді будівництво трьох станцій - «Театральна», «Центральна» та «Музейна» - так і не було здійснено.

Загалом будівництво метро в Дніпропетровську триває понад 30 років, з яких більше п’ятнадцяти років – з 1995 по 2010 рік – жодних системних робіт на об’єкті не проводилося. З 2010-2011 року будівництво метро було відновлено.

З метою розгортання повномасштабних будівельних робіт обласна влада опрацювала питання із залучення потужного кредитного ресурсу. Для цього було прийняте рішення про пошук стратегічного партнера. Найбільш перспективними виявилися Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Далі були відпрацьовані можливі механізми співробітництва.

Згідно з техніко-економічним обґрунтуванням вартість проекту добудови трьох нових станцій Дніпропетровського метрополітену становить 367 млн євро (понад 4 млрд грн). На пропозицію обласної влади та за дорученням Президента Віктора Януковича Кабінет Міністрів ухвалив рішення про залучення  304 млн євро у вигляді кредитних коштів ЄБРР та ЄІБ (по 152 млн євро кожен банк). Решту коштів надає держава. У 2012 році для продовження будівництва метро  з держбюджету Уряд виділив 50 млн грн.

27 липня 2012 року Україною підписано угоду про залучення 152 млн євро від ЄБРР. Кредит надається строком на 15 років з відстрочкою виплати тіла кредиту на 4 роки. Враховуючи високу комерційну привабливість проекту ставка складає Euro LIBOR+1%, що є однією з найнижчих ставок при кредитуванні інфраструктурних об’єктів на території країн СНД.

20 вересня 2012 року рада директорів ЄБІ дала згоду на відкриття в Україні ще однієї кредитної лінії обсягом 152 млн євро на будівництво Дніпропетровського метрополітену.

 
Коментарі (0)