В Україні майже 30 тис. населених пунктів. Наразі вже 70% з них мають Генеральні плани. Уряд вимагає активізувати розробку Генпланів та оприлюднити їх у вільному доступі на веб-сайтах. Про це «Україні Комунальній» повідомили у прес-службі Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ.
На перше січня 2013 року забезпеченість актуальними генеральними планами населених пунктів становила для обласних центрів, міст Києва, Севастополя, Сімферополя - 85%; міст обласного (республіканського значення) - 62%; міст районного значення - 42%; селищ міського типу - 21%; селищ – 6,5%; сіл - 5%. А на перше жовтня 2013 року аналогічні становлять для: обласних центрів, міст Києва, Севастополя, Сімферополя - 96,2%; міст обласного (республіканського значення) - 69%; міст районного значення - 49,1%; селищ міського типу - 28,5%; селищ –7,5%; сіл - 5,4%.
Так, Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул дав розпорядження Держагентству земельних ресурсів до кінця першого кварталу 2014 року зняти гриф «Для службового користування» з картографічної основи для розробки Генпланів. Окрім того, їх зроблять відкритими і публічними, з якими може ознайомитися кожен інвестор і кожен житель.
Як зазначається, майже в 9 тис. населених пунктах (здебільшого в сільській місцевості) містобудівна документація досі відсутня. Розмістили Генеральні плани у вільному доступі на веб-сайтах 74 населені пункти.
Нагадаємо, з оновленими текстовими та графічними матеріалами проекту Генерального плану столиці, за яким розвиватиметься місто можна ознайомитися на сайті КП «Київгенплан».
Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, новий генплан Києва ущільнить забудову столиці і зробить життя в ній неможливим. Так вважає директор ІН Інститут генерального плану Києва ВАТ «Київпроект» Володимир Чекмарьов.
«До 2025 року, за їхніми розрахунками, в місті буде жити 3,15 млн чоловік, тобто населення зросте на 310 тис. Територія при цьому залишиться колишньою - влада відмовилися від пропозиції розширювати межі міста. А значить, будинки будуть будувати ближче один до одного, заощадять на інфраструктурі і, схоже, не вирішать транспортні проблеми», - говорить містобудівник.